România

GHID DE CUMPARARE

Cand ar trebui sa imi schimb anvelopele?

Michelin 18 Mai 2010

Cand sa va schimbati anvelopele

Anvelopele verificate regulat dureaza mai mult

Este o idee buna sa verificati anvelopele saptamanal pentru adancimea benzii de rulare si conditia ei, presiunea, deteriorari ale flancurilor, precum si orice semne de uzura neregulate. Daca exista dubii, solicitati sfatul unui expert in anvelope, care va fi capabil sa va spuna daca anvelopa este potrivita pentru utilizare ulterioara.

 

Sase motive pentru a va inlocui anvelopele

Am enumerat sase motive majore, mai jos, referitor la cand ar trebui sa luati serios in considerare schimbarea anvelopelor dumneavoastra. In anumite situatii, o anvelopa poate fi reparata. Repararea anvelopelor Michelin trebuie sa fie precedata de o examinare atenta a tuturor componentelor anvelopei, in interior si in exterior, de catre un specialist instruit. Indepartarea anvelopei de pe roata este esentiala, deoarece deteriorarile interne nu sunt vizibile cand anvelopa este montata.

1. Daca prezinta gauri

Anvelopele moderne sunt foarte robuste si pot face fata celor mai multe situatii. Gaurirea, totusi, poate surveni in orice moment. Un specialist ar trebui sa verifice anvelopa dupa o intepatura pentru a detecta posibilele defecte ascunse care ar putea face ca anvelopa sa nu mai poata fi reparata.

Procedurile de siguranta atunci cand aveti o intepatura in timpul deplasarii:

  • Intotdeauna luati in considerare siguranta dumneavoastra si a pasagerilor, trageti in afara drumului intr-un loc sigur
  • Ridicati frana de mana
  • Opriti motorul si puneti automobilul  intr-o viteza mica
  • Porniti luminile de avarie
  • Purtati o vesta galbena, de mare vizibilitate
  • Montati un triunghi de avertizare pe marginea drumului, la 100m in spatele masinii

Securitatea dumneavoastra este pe primul loc - intotdeauna! Sfaturi utile pentru a schimba o roata perforata!

  • Purtati o pereche de manusi robuste
  • Aduceti un sac de gunoi in cazul in care anvelopa pe care o demontati este acoperita de noroi!
  • Aduceti o placa rezistenta pentru a va aseza cricul, in cazul in care pamantul este moale - cricul s-ar putea altfel scufunda in pamant.
  • Daca este posibil, ungeti piulitele rotii anvelopei pentru a ajuta la eliminarea lor (vaselina sau chiar si crema de maini ar fi suficiente in caz de urgenta).
  • Dupa inlocuirea rotii, se poate sa nu fie corect umflata, asa ca nu conduceti prea repede
  • Vizitati cel mai apropiat service si umflati anvelopa corespunzator
  • Insurubarea necorespunzatoare poate cauza daune grave discurilor de frana sau sistemului de roti de montaj
  • Folositi o cheie dinamometrica pentru a va asigura ca strangeti piulitele rotii corect cu cuplul potrivit.

Daca nu aveti o cheie dinamometrica sau daca ati insurubat piulitele cu mana, mergeti sa le verifice un specialist cat mai curand posibil. Acest lucru va va asigura de corectitudinea cuplului aplicat.

O insurubare corespunzatoare a piulitelor rotii face ca si desfacerea lor sa fie un proces usor.

2. Cand anvelopele dumneavoastra sunt uzate pana la limita legala de uzura

Este o idee buna sa verificati anvelopele in mod regulat pentru uzura. Dar cum? Iata un mod simplu de a spune daca anvelopele sunt uzate.

Legal limit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O figura a Omuletului Michelin pe umarul unei anvelope Michelin prezinta amplasarea indicatorilor de uzura situati in fiecare dintre canelurile principale ale benzii de rulare. Acesti indicatori sunt mici zone ridicate la partea de jos a modelului canelurilor benzii de rulare.

In cazul in care suprafata de cauciuc a benzii de rulare este la nivel cu aceste zone ridicate, adancimea benzii de rulare a anvelopei este cel mai probabil foarte aproape de limita legala de 1,6 mm. Sau sub aceasta! Michelin recomanda insistent sa luati in considerare schimbarea anvelopelor dumneavoastra inainte ca aceasta limita sa fie atinsa. Ele ar putea sa nu mai furnizeze suficienta securitate si ati putea incalca legea.

Chiar daca restul de adancime al benzii de rulare este mai mare de 1,6 mm, trebuie sa se adapteze viteza si stilul de conducere la conditiile externe, in special pe drumuri ude.

Indicatorii de uzura pentru iarna la nivelul de 4 mm (numai in unele tari europene).

Indicatorii de uzura suplimentari, pentru iarna, care arata adancimea benzii de rulare ramase au 4 mm inaltime. Multumita canelurilor Michelin 3D de pe banda de rulare, anvelopa isi mentine caracteristicile de iarna si sub acest indicator.

3. Daca anvelopa prezinta semne de imbatranire

Anvelopele nu au nicio valabilitate previzibila. Acest aspect nu tine de data fabricatiei. Anvelopele imbatranesc chiar si atunci cand nu sunt folosite. Sau doar atunci cand sunt utilizate ocazional. Exista multe efecte care vor afecta durata de viata a anvelopei, cum ar fi temperatura, intretinerea, conditiile de depozitare si utilizare, sarcina, viteza, presiune, precum si stilul de condus. Acestea vor avea un mare efect asupra duratei de viata la care va puteti astepta de la anvelopele dumneavoastra.

Fiti tot timpul atent la anvelopele dumneavoastra

Din aceste motive, Michelin recomanda ca toti conducatorii auto sa acorde o atentie regulata aspectului exterior al anvelopelor, la semnele clare de imbatranire sau la uzura. Acest lucru poate include ruperea cauciucului benzii de rulare exterioare, umarului si a talonului, plus deformare, etc. Imbatranirea excesiva a anvelopelor poate duce la pierderea aderentei. Michelin, de asemenea, recomanda ca toate anvelopele, inclusiv cele de schimb, sa fie inspectate in mod regulat de catre un specialist in anvelope. Ei va pot comunica daca veti putea folosi in continuare aceste anvelope.

Cat de vechi este prea vechi? Testul de 5 ani

Dupa cinci ani de folosire sau mai mult, anvelopele trebuie sa fie bine inspectate cel putin o data pe an. Daca este necesar, urmati recomandarile producatorului auto in ceea ce priveste inlocuirea anvelopelor de prima echipare. Ca masura de precautie, in cazul in care anvelopele nu au fost inlocuite in decurs de 10 ani de la data lor de fabricatie (a se vedea cum sa cititi lateralele unei anvelope), Michelin recomanda inlocuirea lor cu anvelope noi. Chiar daca acestea par sa fie bune pentru utilizare si nu s-au uzat pana la indicatorul de uzura al benzii de rulare.

Damaged tyre

4. Daca anvelopa este deteriorata

Anvelopa poate fi serios afectata in cazul in care se loveste de orice obiect solid pe drum, de exemplu bordura, groapa sau obiecte ascutite. Orice perforare vizibila, taiere sau deformare trebuie sa fie verificata cu atentie de catre un profesionist in anvelope. Numai ei pot sa va spuna daca anvelopa poate fi reparata sau trebuie schimbata. Amintiti-va, nu folositi niciodata anvelope deteriorate sau anvelope care au avut pana, fara ajutorul unui profesionist. Ar putea avea impact asupra securitatii anvelopelor dumneavoastra. Inspectia de catre un profesionist este absolut necesara, deoarece daunele interne nu sunt vizibile atata timp cat anvelopa este montata.

Anvelopa nu poate fi reparata in urmatoarele situatii

Gaurire a peretelui lateral
Fir talon vizibil sau distorsionat
Separarea de cauciuc sau materiale textile
Cute in cauciuc sau materiale textile
Daunele provocate de hidrocarburi sau substante corozive
Desprinderea cauciucurilor interne prin rularea in stare sub-umflata

5. Daca identificati uzura anormala

Uzura anormala si inegala a anvelopelor - in anumite puncte, in centru sau la margini - indica de asemenea o problema mecanica cum ar fi alinierea necorespunzatoare a rotilor. Sau o problema de echilibrare, suspensie sau de transmisie. Cauza ar putea fi si faptul ca s-a rulat cu presiunea gresita. Daca observati uzura anormala, contactati un specialist in anvelope.

Pentru a preveni uzura inegala, aliniati-va si echilibrati-va rotile la fiecare sase luni. Acest lucru va extinde, de asemenea, durata de viata a benzii de rulare si va va oferi o calatorie mai lina. Un alt mod de a va mentine longevitatea modelului benzii de rulare este chiar ca rotile sa fie schimbate intre ele in mod regulat.

Cauze comune ale uzurii anormale:

  • Uzura pe o margine: o roata dezechilibrata sau nealiniata.
  • Uzura pe ambele margini: anvelope sub-umflate.
  • Uzura de-a lungul centrului suprafetei anvelopei: umflare prea mare.

6. Daca nu se potrivesc automobilului dumneavoastra

Pentru cea mai buna performanta, acelasi tip de anvelopa ar trebui utilizat in toate cele patru pozitii. Anvelope de diferite dimensiuni, constructii si stadii de uzura pot afecta directia si stabilitatea

Nu combinati niciodata anvelopele radiale cu cele ne-radiale

De asemenea, nu se combina anvelope radiale si ne-radiale pe un vehicul. Daca nu se poate evita acest lucru, niciodata nu se amesteca anvelopele radiale si ne-radiale pe aceeasi axa. Daca doua anvelope radiale si doua ne-radiale sunt instalate pe un vehicul, cele doua radiale trebuie sa fie instalate pe puntea spate, iar cele doua ne-radiale pe puntea fata.

Exista multe modalitati de a gasi anvelopele corespunzatoare pentru vehiculul dumneavoastra. Daca nu sunteti sigur ce anvelopa se potriveste in mod corespunzator vehiculului dumneavoastra, utilizati aplicatia "Alegeti anvelopa". Va recomandam sa incepeti cu vehiculul. Puteti cauta, de asemenea, dupa dimensiunea sau dupa tipul anvelopei Michelin. Toate aceste lucruri vor influenta determinarea cel mai sigur tip de anvelopa pentru masina dumneavoastra si ar trebui sa fie discutate cu specialistul in anvelope.

7. Ce spune legea?

"Reglementari pentru vehicule rutiere (Constructie si Utilizare) 1986", 24-27, specifica exact ce tipuri de anvelope pot fi montate pe vehicul in mod legal. ACESTE PARAGRAFE AU FOST EXTRASE NUMAI PENTRU INFORMARE GENERALA: ELE NU TREBUIE INTERPRETATE CA REPREZENTAND LEGEA.

Reglementare 24: Prezentul regulament specifica ce tip de anvelopa poate fi montat la diferite clase de vehicule, si orice conditii si/sau scutiri se aplica. In ceea ce priveste cei care se ocupa cu camioane si / sau masini, un element acoperit de aceste reglementari numara restrictiile privind montarea de anvelope, care sunt "recanelate" (mentionate in lege ca "re-facute"). Faptul ca niciun fel de anvelopa recanelata nu poate fi montat pe un vehicul cu motor cu o greutate proprie mai mica de 2540 kg demonstreaza principala limitare cu privire la utilizarea de astfel de anvelope. Prezentul regulament defineste, de asemenea, vehiculele pentru care "Utilizarea Temporara de Anvelope de Schimb" poate fi montata.

Reglementare 25: Prezentul regulament reglementeaza indicele de sarcina pentru anvelope si limitari de viteza. Se ocupa in special cu elemente precum anvelopele montate vehiculelor de marfa, autobuzelor si trailerelor si pentru care un Certificat trebuie sa fi fost emis. Printre alte informatii despre vehicul, certificatul care trebuie sa fie atasat de vehicul intr-o locatie vizibila, indica maximul osiei si greutatile brute maxime de exploatare a vehiculului. Regulamentul cere ca anvelopele montate pe vehicul sa nu fie capabile numai sa suporte sarcina maxima admisa pe fiecare axa, dar sa poata face acest lucru la viteza maxima legala a vehicului. In definirea "indicelui de capacitate a sarcinii" si "categoriei de viteza", Regulamentul face referire la regulamentele CEE-ONU 30 si 54 si la Directiva Uniunii Europeane.                                                 
Reglementare 26: Se ocupa cu combinarea de anvelope de diferite structuri. Regulamentul defineste trei tipuri de structuri ale anvelopei, pliere diagonala (Crossply), inclinata si radiala. Niciun vehicul nu va fi echipat cu anvelope de structuri diferite pe aceeasi axa. Amestecarea unei anvelope de rezerva temporare pe o masina este permisa, cu conditia ca aceasta sa nu fie condusa cu o viteza mai mare de 80km/h.

Reglementare 27: Se ocupa cu conditia si intretinerea anvelopelor. Se precizeaza cand o anvelopa nu ar trebui sa fie utilizata pe carosabil din cauza, de exemplu: - nu este potrivita pentru utilizarea la care vehiculul este pus sau probleme legate de conditie sau de intretinere sau cum ar fi presiunea neadecvata din anvelope, taieturi, umflaturi sau deteriorarea anvelopei. Ea permite, de asemenea, utilizarea de anvelope flat tyre atunci cand se gasesc in pana, cu conditia ca anvelopele si rotile sa fie astfel construite pentru a fi adecvate pentru utilizarea la care vehiculul este supus. Prezentul regulament precizeaza de asemenea ca santurile benzii de rulare al fiecarei anvelope montate autoturismelor si vehiculelor utilitare usoare trebuie sa aiba o adancime de cel putin 1,6 mm pe parcursul unei benzi continue care cuprinde central trei sferturi din latimea benzii de rulare in jurul intregii circumferinte a anvelopei.
In conformitate cu aceste reguli, consultati rubrica "Alegeti anvelopa" pentru alternativele oferite de Michelin pentru fiecare model de vehicul.

Articolele dvs. vizualizate recent

Nu exista articole vizualizate recent

  • Autoturisme
  • 4x4 / suv
  • Utilitare
Loader