ANVELOPEANVELOPE TOATE ANVELOPELETOATE ANVELOPELE DealeriDealeri

Conducere sportiva Q&A

Aflati raspunsurile Expertilor nostri

Conducere sportiva Q&A

  • Data de fabricatie a anvelopei influenteaza performantele acesteia?
    Anvelopele sunt compuse din diferite tipuri de materiale si componente pe baza de cauciuc, ale caror proprietati se schimba in timp.

    Pentru fiecare anvelopa, aceste schimbari depind de numerosi factori precum clima, conditiile de depozitare (temperatura, umiditate, pozitie etc.) si conditiile de utilizare (sarcina, viteza, presiunea de umflare, daunele cauzate de starea drumurilor etc.) la care este supusa anvelopa pe intreaga sa durata de viata.

    Acesti factori de uzura variaza intr-o masura atat de mare incat durata de viata a unei anvelope nu poate fi anticipata cu precizie. Pe langa verificarile periodice efectuate de utilizator, se recomanda verificarea anvelopelor de catre un specialist care va decide daca anvelopa trebuie inlocuita sau nu.

    Cu cat anvelopa este mai veche, cu atat este mai probabil ca aceasta trebuie schimbata.

    Ca o masura de precautie, chiar daca starea unei anvelope pare a fi acceptabila, limita de uzura nefiind atinsa, Michelin recomanda inlocuirea anvelopelor care au fost fabricate cu mai mult de 10 ani in urma.

    Limita de 10 ani se calculeaza pe baza datei indicate de codul DOT.
  • Cum afecteaza viteza capacitatea de raspuns a anvelopei?
    Scade. Utilizarea fibrelor de aramida la anvelopele MICHELIN Pilot Super Sport permite un control mai bun la viteze ridicate si mentinerea capacitatii de raspuns a anvelopei.
  • Ce se intampla daca schimb dimensiunea anvelopelor? Ce ofera in plus anvelopele mai late?
    Anvelopele mai mari cresc de regula manevrabilitatea si tinuta de drum. Confortul in deplasare va fi ceva mai scazut si la fel si performantele in ceea ce priveste acvaplanarea la viteze ridicate.
  • Cum se folosesc corect anvelopele?
    Conduceti usor primii km pentru a stabiliza proprietatile fibrelor de aramida si ale celorlalte materiale folosite si pentru a asigura asezarea perfecta a anvelopelor de janta.
  • Pe carosabil, dar si pe pista, care este cel mai bun stil de condus pentru a atinge cel mai bun echilibru intre eficienta, performanta si longevitate la anvelopele sportive?
    In general, presiunea este foarte importanta, aceasta afectand direct performantele si longevitatea anvelopelor (pentru detalii, consultati sectiunea FAQ de pe site). Pe circuit, este important sa faceti si pauze. Doua sesiuni separate de cate patru tururi afecteaza anvelopele mai putin decat ar face-o o singura sesiune de cate opt tururi.

    06/2013 - Sport tyres - club911.net
  • Pentru o masina prototip sau GT, cate secunde pot fi economisite la un tur de pista cu anvelopele MICHELIN de competitie comparativ cu cele standard?
    Sunt prea multe variabile pentru a putea da un raspuns general valabil (tipul masinii, al circuitului sau al anvelopelor). Pentru a oferi totusi un exemplu, la un model Porsche, pe un circuit de 3 km, timpul de parcurgere a unui tur de pista poate fi redus cu sase secunde prin echiparea masinii cu anvelope slick MICHELIN comparativ cu MICHELIN Pilot Super Sport.

    06/2013 - Sport tyres - club911.net
  • Cat de mult creste temperatura unei anvelope slick atunci cand rotile se blocheaza? La calificari, de ce anvelopele sunt cel mai eficiente dupa doua-trei tururi, si nu imediat? Ce se intampla cu anvelopele dupa acest varf de performanta, in special in ceea ce priveste cauciucul?
    La franarea brusca (atunci cand rotile se blocheaza), presiunea sau temperatura anvelopelor nu sufera schimbari majore la interior. Cu toate acestea, temperatura de la exteriorul anvelopei creste semnificativ intr-o zona foarte localizata, in special la anvelopele slick.

    La prima utilizare, lanturile de polimeri de la suprafata anvelopei se rup. In acest fel, proprietatile compusilor se schimba in mod ireversibil. Dupa ce acest varf a fost depasit, anvelopa devine stabila din punct de vedere al presiunii si temperaturii. In plus, acelasi tip de compusi este folosit la intreaga banda de rulare.

    10/2013 - From the circuit to the road - club911.net
  • Cum se citesc marcajele de pe flanc la anvelopele rutiere si de circuit?
    Pentru anvelopele rutiere, consultati "Cum se citesc marcajele anvelopelor".
  • Cum se citesc marcajele de pe flanc la anvelopele motorsport?
    Anvelopele motorsport folosesc un marcaj diferit fata de anvelopele rutiere. De exemplu, o anvelopa de raliu cu dimensiunea 20/65-18; 20 corespunde latimii benzii de rulare in cm, 65 reprezinta diametrul total in cm si 18 reprezinta diametrul jantei in inchi.
  • Unde este indicata data de fabricatie pe flancul anvelopei?

    Aceasta este continuta in ultimele 4 cifre ale codului DOT. Primele doua din cele 4 cifre indica saptamana de fabricatie, iar ultimele doua indica anul de fabricatie. Un cod DOT care se termina in 1310 arata ca anvelopa a fost fabricata in saptamana a 13a a anului 2010 (martie 2010).

    Cum se citesc marcajele anvelopei

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Interesat de Inalta Performanta?

Anvelope de Inalta Performanta

Anvelope de Inalta Performanta

Descopera anvelopele Michelin de Inalta Performanta Gaseste-ti anvelopele
Descopera MICHELIN <br />Pilot Sport <sup>4</sup>S

Descopera MICHELIN
Pilot Sport 4S

Stii despre ultimele invovatii Michelin? Descopera aceste anvelope
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

Canalul YouTube dedicat 100% Motorsportului de inalta performanta. Urmareste acum