ANVELOPEANVELOPE RECOMANDĂRIRECOMANDĂRI DealeriDealeri

Presiunea anvelopelor

Presiunea anvelopelor

  • Care este presiunea potrivita pentru pista de curse?
    Pe pista, presiunea depinde de diferiti factori, inclusiv caracteristicile masinii, tipul anvelopelor, conditiile de rulare si stilul de condus.
    Presiunea din anvelope creste semnificativ pe pista datorita cresterii temperaturii anvelopelor. Astfel, presiunea trebuie verificata si ajustata la cald. Daca presiunea la cald este prea ridicata, este necesar sa se scoata aer din anvelope, astfel incat sa se asigure o aderenta optima, o echilibrare corecta a masinii si o uzura cat mai uniforma a anvelopelor.
    Presiunea nu trebuie redusa prea mult intrucat acest lucru poate fi periculos la rularea cu viteze foarte mari pe pista. O presiune prea scazuta afecteaza precizia in deplasare.
  • De ce trebuie sa verific si sa ajustez presiunea anvelopelor la terminarea cursei?
    Odata cu racirea anvelopelor, presiunea din acestea scade, ceea ce inseamna ca valoarea presiunii va fi probabil prea mica pentru ca anvelopele sa fie folosite pe carosabil. Astfel, presiunea trebuie ajustata dupa ce anvelopele s-au racit, inainte de rularea pe carosabil.
  • Cat de des trebuie verificata presiunea de pista?
    Atunci cand anvelopele se incalzesc creste si presiunea din acestea, pana se atinge temperatura de operare. Prin urmare, presiunea trebuie verificata si ajustata dupa 4-5 ture de pista, pentru a obtine presiunea optima la cald. Reverificati presiunea la cald si pe parcursul zilei, in special daca se schimba vremea.
  • Cu ce ar trebui sa masor presiunea daca rulez pe circuit?
    Se recomanda utilizarea unui manometru precis, de buna calitate.
  • La ce presiune trebuie umflate anvelopele rutiere daca sunt folosite pe pista (anvelope MICHELIN Pilot Sport 4/ MICHELIN Pilot Super Sport)?
    Pentru anvelopele Michelin, recomandam presiuni la cald cu aproximativ 0,3 bari (4-5 psi) mai mari decat presiunile la rece standard recomandate. Daca presiunea este prea scazuta, flancul se poate indoi, manevrabilitatea este afectata, iar anvelopele se vor uza neuniform. O presiune prea mare scade aderenta, afecteaza manevrabilitatea si duce la supraincalzirea anvelopei.
  • La ce presiune trebuie umflate anvelopele concepute pentru utilizare pe pista (anvelope MICHELIN Pilot Sport Cup 2)?
    Pentru o zi de circuit, incepeti intotdeauna cu presiunea de umflare recomandata la UTILIZAREA PE CAROSABIL, aducand treptat anvelopele MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 la temperaturi ridicate cu tururi moderate constante.
    - Dupa cateva tururi constante, reglati doar putin presiunea de umflare pentru a atinge cea mai buna presiune de rulare ANVELOPE FIERBINTI
    - Cea mai buna presiune de rulare a anvelopei MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 este cuprinsa intre 2,3 bar (33 psi) si 2,7 bar (39 psi) fierbinte, in functie de modelul vehiculului si pista utilizate
    - Cu toate acestea, unele modele de vehicul vor avea nevoie de o presiune de umflare mai mare de 2,7 bar (39 psi Fierbinte) ANVELOPE RECI
    - Nu utilizati niciodata presiune de umflare mai mica de 1,9 bar (28 psi) rece
    - Pentru a mari viata de circuit a MICHELIN PILOT SPORT CUP 2, MICHELIN recomanda cu tarie utilizarea unei presiuni de umflare minime intre 2,0 (29 psi) si 2,4 bar (35 psi)
    ATENTIE
    - Verificati periodic aspectul flancurilor exterioare: Daca observati un nivel de uzura pe flancuri (stergerea marcajelor de pe flanc), aceasta ar putea insemna ca presiunile de umflare/rulare sunt PREA MICI. Prin urmare, cresteti presiunea cu minim +0,2 bari (+ 3 psi) pentru a spori aderenta si a mari viata de circuit a anvelopelor tale.

    - Dupa o zi de circuit Inainte de a parasi pista pentru a conduce din nou pe sosea: dupa racirea anvelopelor, reveniti la recomandarile producatorului masinii pentru presiunea de umflare.
  • La ce presiune trebuie umflate anvelopele motorsport la utilizarea pe pista (anvelope MICHELIN S9H)?
    Anvelopele Michelin motorsport trebuie umflate la cald la o presiune de 1,9 bari. Contactati Michelin pentru detalii referitoare la presiunile de umflare adecvate dimensiunii si tipului de utilizare a anvelopelor.
  • Presiunea din anvelope trebuie schimbata in functie de conditiile de pe pista (suprafata umeda/uscata)?
    Pe o suprafata umeda, se va utiliza presiunea recomandata de constructor pentru utilizare rutiera.
  • De ce la anvelopele pentru ploaie este necesara o presiune mai ridicata (0,5-1 bari) decat la anvelopele slick?
    Nu este intotdeauna necesar ca presiunea anvelopelor de ploaie sa fie crescuta la cald.

    Cu toate acestea, pentru a obtine valoarea corecta de presiune la cald, presiunea de pornire la rece trebuie sa fie mai mare. Acest lucru se datoreaza efectului de racire pe care il are apa de pe suprafata de rulare. In anumite situatii, sunt necesare presiuni mai ridicate pentru a preveni acvaplanarea.

    10/2013 - From the circuit to the road - club911.net
  • Anvelopele umflate cu azot pot fi folosite pe pista?
    Da. Cu toate acestea, nu este necesar. Desi anvelopele umflate cu azot pierd mai putina presiune in mod natural, presiunea este prea scazuta pentru a putea fi masurata pe durata unei zile de utilizare pe pista. In plus, caracteristicile termodinamice ale azotului sunt aproape identice cu cele ale aerului, iar presiunea din anvelope creste odata cu cresterea temperaturii. Nu uitati ca aerul contine azot in proportie de 78%. Se recomanda utilizarea de aer cat mai uscat.

Interesat de Inalta Performanta?

Anvelope de Inalta Performanta

Anvelope de Inalta Performanta

Descopera anvelopele Michelin de Inalta Performanta Gaseste-ti anvelopele
Descopera MICHELIN <br />Pilot Sport <sup>4</sup>S

Descopera MICHELIN
Pilot Sport 4S

Stii despre ultimele invovatii Michelin? Descopera aceste anvelope
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

Canalul YouTube dedicat 100% Motorsportului de inalta performanta. Urmareste acum