162084350 m

Anvelope de vară sau anvelope all-season: Pe care ar trebui să le alegeți pentru perioada de vară?

Sfaturi și recomandări anvelope pentru autoturisme, SUV-uri și utilitare

Acum ceva timp, alegerea anvelopelor era un proces simplu - anvelope de vară  în timpul verii și anvelope de iarnă în perioada de iarnă. Astăzi, însă, anvelopele all-season  oferă o gamă întreagă de posibilități, și nu este întotdeauna ușor să știți care este cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră. Aici intervine Michelin. Fie că vă gândiți să optați pentru anvelope de vară sau pentru toate anotimpurile, sunttru a vă oferi toate informaem aici pențiile de care aveți nevoie pentru vă ajuta să luați decizia corectă.

mcc comparation braking on snow ro

(2) Diferența media a distanței de frânare atunci când comparăm o anvelopă de iarnă cu o anvelopă de vară. Distanța de frânare pe suprafață înzăpezită de la 31 la 0 mph. Conform testelor TÜV SÜD 2013, pe 205/55 R16, la temperaturi între -4°C și -6°C.

Anvelope de vară

În România, anvelopele de vară sunt, fără îndoială, cele mai cunoscute. Concepute pentru a garanta performanțe optime la temperaturi de peste 7°C, ele funcționează cel mai bine pe drumuri uscate și umede și sunt deosebit de utile în locuri unde temperaturile ajung adesea la 40°C pentru perioade ocazionale sau chiar lungi de timp.

Problema cu aceste anvelope apare când temperaturile scad sub 7°C, iar cauciucul începe să se întărească, făcându-le mai puțin eficiente în timpul iernii, mai ales pe suprafețe umede.

mcc comparation braking on wet ro

(1) Diferența medie a distanței de frânare atunci când comparăm o anvelopă de iarnă cu o anvelopă de vară. Distanța de frânare pe o suprafață umedă de la 50 la 0 mph. Conform testelor TUV SUD 2013, pe 205/55 R15, la temperaturi între 4 - 6 grade Celsius. 

Drept rezultat, dacă conduceți cu anvelope de vară în condiții de iarnă rece, vă puneți în pericol. Acest lucru este deosebit de periculos dacă conduceți în zăpadă cu anvelope de vară pe vehicul, deoarece distanța de frânare este în general de două ori mai mare decât dacă ați avea anvelope de iarnă certificate. 

Anvelope all-season

 

Anvelopele all-season sau anvelopele pentru 4 anotimpuri cum mai sunt numite în mod obișnuit, sunt anvelope hibride ce rulează la fel de comod la -10°C ca și la 30°C.

Secretul lor? Ele combină caracteristicile atât ale anvelopelor de vară cât și de iarnă, permițându-vă să conduceți în siguranță pe drumuri uscate și umede, în timpul iernii și al verii, precum și pe zăpadă.

Acesta este avantajul principal al anvelopelor pentru toate anotimpurile față de cele de vară și, chiar dacă acestea nu sunt destul de fel de eficiente ca o anvelopă de iarnă (care rămâne anvelopa supremă pentru zăpadă), anvelopeleall-season garantează mobilitatea și siguranța în majoritatea condițiilor de zăpadă.

Acest avantaj are, cu toate acestea, și un dezavantaj. Când temperaturile depășesc 7°C, chiar și cele mai bune anvelope pentru toate anotimpurile au o distanță de frânare ușor mai mare decât cea a anvelopelor de vară, atât pe teren umed cât și uscat.

car edito pneu voiture hiver michelin crossclimate toute saison winter

Performanța relativă a anvelopelor MICHELIN de vară, de iarnă și all-season

mcc comparation bar pdp ro

Notă: Stelele reflectă nivelul de performanță indicativ al celor 3 tipuri de anvelope comparate.

Anvelopele de vară MICHELIN Primacy 4 și Pilot Sport 4 au cele mai bune performanțe pe șosele uscate și ude, pe timp de vară. Au o durată de viață excelentă, după cum este de așteptat de la marca  MICHELIN.
Anvelopele MICHELIN CrossClimate+  sunt anvelope all-season cu performanțe bune atât vara, cât și iarna, chiar și pe zăpadă. Durabilitatea lor este pe picior de egalitate cu cea a anvelopelor de vară, făcându-le lider în această categorie.
Anvelopele de iarnă MICHELIN Alpin 6 și MICHELIN Pilot Alpin 5 sunt anvelopele cu cele mai bune performanțe în condiții adverse de iarnă, inclusiv în condiții de zăpadă și gheață.

Care sunt diferențele între anvelopele de vară și de iarnă?

 

Anvelopele de vară sunt proiectate pentru a atinge performanțe optime la temperaturi mai mari de 7°C. Cauciucul și șanțurile lor oferă o aderență excelentă atât pe drumuri uscate, cât și umede. Acestea garantează, de asemenea, rezultate foarte bune în ceea ce privește confortul, durabilitatea și consumul de combustibil.

Spre deosebire de anvelopele de vară, anvelopele de iarnă au cele mai bune performanțe la temperaturi mai mici de 7°C. Cauciucul lor rămâne la fel chiar și la temperaturi scăzute și suprafața de rulare a acestora face aceste anvelope opțiunea perfectă pentru conducerea pe teren uscat, umed, acoperit cu zăpadă sau gheață. Anvelopele de iarnă  pot fi recunoscute după simbolul 3PMSF și marcajul M+S vizibile pe flancul anvelopei. Simbolul 3PMSF (3 Peak Mountain Snow Flake) reprezintă un fulg de zăpadă pe un munte cu trei piscuri. Marcajul M+S semnifică noroi și zăpadă.

 

Cât mă costă să îmi echipez autoturismul cu anvelope pentru perioada de vară?

 

Indiferent dacă dotați o mașină de familie, o rulotă, o mașină sport, 4x4 sau un SUV, alegerea anvelopelor potrivite pentru perioada de vară este esențială. Costul depinde de dimensiunea vehiculului și tipul de anvelope de vară pe care îl doriți. De exemplu, o anvelopă MICHELIN Primacy 4, disponibilă în 150 dimensiuni (de la 15 la 19 inch) începe de la doar 365 RON (preț recomandat Michelin). Această anvelopă de vară este echipată cu tehnologia Evergrip pentru a asigura o frânare excelentă pe teren umed, chiar și după o anumită uzură și fără a compromite durabilitatea acesteia.

Spre deosebire de anvelopele de vară, anvelopele all-season pot fi utilizate în siguranță în timpul iernii, un factor care se reflectă în prețul lor mai mare. Însă echiparea vehiculului dumneavoastră cu anvelope pentru toate anotimpurile este în continuare mai ieftină decât achiziționarea a două seturi de anvelope de vară și de iarnă. Disponibilă în 55 de dimensiuni, anvelopa all-season MICHELIN CrossClimate+ este disponibilă începând de la doar 327 RON (preț recomandat Michelin). Numărul unu în ceea ce privește durabilitatea, aceste anvelope versatile combină tehnologia anvelopelor de vară și de iarnă pentru a oferi un nivel ridicat de performanță și siguranță în toate condițiile meteorologice. Natura lor hibridă le face economice pe termen lung.

Bibendum - Reflexion

Anvelope de vară sau all-season: Considerații cheie

Considerația principală la achiziționarea de anvelope noi este tipul de condiții de rulare pe care vehiculul dumneavoastră este probabil să le întâlnească.

Dacă locuiți într-o zonă în care iernile sunt blânde, temperaturile scad rareori sub 7°C, și nu aveți de-a face niciodată cu drumuri acoperite cu zăpadă, atunci anvelopele de vară sunt, fără îndoială, cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră.

Pe de altă parte, dacă locuiți într-o regiune în care temperaturile scad de multe ori mult sub 7°C și unde vă confruntați în fiecare iarnă cu mai multe zile de deplasare pe drumuri acoperite cu zăpadă (căderi de zăpadă locale, excursii la stațiunile de schi, vizite ocazionale la familie sau prieteni în regiuni muntoase sau cu zăpadă, etc.), atunci anvelopele all-season vor fi cea mai bună alegere.
În cele din urmă, în cazul în care vă confruntați în mod regulat cu drumuri acoperite cu zăpadă, locuiți sau trebuie să vă deplasați în zone care sunt dificil de accesat pe timpul iernii (pante abrupte, drumuri înzăpezite etc.), atunci cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră va fi să continuați să folosiți anvelope de vară în timpul verii și anvelope de iarnă în timpul iernii, ceea ce va necesita schimbarea anvelopelor de două ori pe an.

Anvelopele noastre de iarnă

Scopul acestui articol este de a oferi îndrumări privind selecția anvelopelor și de a oferi cititorilor informații relevante și precise bazate pe știință, tehnologie, rezultatele testelor și experiența Michelin. Dacă vom conștientiza că informațiile sunt incorecte sau inexacte în articol, vom încerca să le corectăm. Cu toate acestea, Michelin își declină orice responsabilitate sau responsabilitate în ceea ce privește informațiile conținute în articole, care, fără excepție, sunt de natură generală, nu sunt neapărat complete, exacte sau actualizate și nu pot fi considerate sfaturi legale sau profesionale.

Folosiți un browser web care nu este acceptat
Folosiți un browser care nu este acceptat de acest site, ceea ce înseamnă că este posibil ca unele funcții să nu se comporte corespunzător. Astfel, este posibil să apară comportamente ciudate când navigați. Utilizați sau actualizați/instalați unul din următoarele browsere pentru beneficia pe deplin de acest site web