Auto Background visuel clé2 max Tips and Advice

Anvelope de vară, de iarnă și all-season: care sunt tipurile de anvelope disponibile?

Anvelope de vară? Anvelope all-season? Anvelope de iarnă? Poate fi un pic dificil să înțelegi terminologia anvelopelor și să găsești categoria de anvelope care se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră. În prezent, se împart în trei categorii principale, fiecare cu propriile ei caracteristici, beneficii și limitări. Este important să înțelegi diferitele tipuri pentru a face alegerea potrivită.

Tipuri diferite de anvelope: cum alegi?

Ca singurul punct de contact între vehicul și drum, anvelopele transferă energia de la motor la suprafața drumului, asigură o traiectorie stabilă și frânare eficientă, rezistă la transferuri de greutate și absorb șocurile. Cu alte cuvinte: vă țin în siguranță în timp ce conduceți. De aceea, alegerea potrivită între diferitele tipuri de anvelope este atât de importantă. Indiferent dacă e vorba de un autovehicul standard, 4x4 sau SUV, toate vehiculele sunt proiectate pentru o anumită dimensiune a anvelopelor, precum și un indice de viteză al anvelopei specific și un indice de încărcare al anvelopei. În ultimul rând, pentru a face alegerea potrivită trebuie, de asemenea, să luați în considerare condițiile meteorologice din regiunea dumneavoastră și impactul acestora asupra performanței anvelopelor. Prima alegere pe care va trebui să o faceți va fi între cele trei categorii principale de anvelope:

cclimate été

cclimate été

Anvelope de vară

Aceste anvelope, cu siguranță cele mai cunoscute, sunt proiectate să funcționeze la temperaturi mai mari de 7°C (atunci au cele mai bune performanțe), atât pe suprafețe uscate, cât și umede.

Acestea sunt concepute pentru a oferi rezultate excelente în ceea ce privește:

  • confortul și consumul de combustibil al anvelopelor rutiere,
  • și aderență și rezistență pe pistele de curse în cazul anvelopelor Super Sport
  • dezavantaje: își fac treaba mai puțin bine pe suprafețe reci și sunt total nepotrivite pentru drumurile acoperite cu zăpadă.
summer vs winter tyres dry road ro

summer vs winter tyres dry road ro

summer vs winter tyres wet roa ro

summer vs winter tyres wet roa ro

Anvelope de iarnă

Avantajele anvelopelor de iarnă: proiectate pentru a avea performanțe la temperaturi de sub 7°C, ele fac față foarte bine suprafețelor umede și acoperite cu zăpadă. Acestea sunt cele mai frecvent utilizate ca înlocuitor pentru anvelopele de vară pe timpul sezonului de iarnă. Neajunsuri: acestea au performanțe mai puțin bune la temperaturi de peste 7°C și pot produce mai mult zgomot, deci ar trebui să le înlocuiți cu anvelope de vară pe timpul verii.

Necesitatea schimbării anvelopelor de două ori pe an poate fi un obstacol și vă poate face să luați în calcul să optați în schimb pentru anvelope all-season, dacă se potrivesc nevoilor dumneavoastră.

car edito pneu voiture hiver michelin pilot alpin winter

car edito pneu voiture hiver michelin pilot alpin winter

mcc comparation braking on wet ro

mcc comparation braking on wet ro

(1) Diferența medie a distanței de frânare atunci când comparăm o anvelopă de iarnă cu o anvelopă de vară. Distanța de frânare pe o suprafață umedă de la 50 la 0 mph. Conform testelor TUV SUD 2013, pe 205/55 R15, la temperaturi între 4 - 6 grade Celsius. 

mcc comparation braking on snow ro

mcc comparation braking on snow ro

(2) Diferența media a distanței de frânare atunci când comparăm o anvelopă de iarnă cu o anvelopă de vară. Distanța de frânare pe suprafață înzăpezită de la 31 la 0 mph. Conform testelor TÜV SÜD 2013, pe 205/55 R16, la temperaturi între -4°C și -6°C.

car edito pneu voiture hiver michelin crossclimate toute saison winter

car edito pneu voiture hiver michelin crossclimate toute saison winter

Anvelope all-season

Anvelopele pentru 4 anotimpuri au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, probabil datorită design-ului lor hibrid, care le permite să funcționeze bine într-o gamă mai largă de condiții meteorologice decât anvelopele de vară sau anvelopele de iarnă. Ele sunt semnificativ mai puțin periculoase pentru conducătorii auto care sunt obișnuiți să folosească anvelope de vară pe tot parcursul anului, așa cum este cazul în prezent pentru majoritatea șoferilor europeni. Cât despre cei care sunt obișnuiți să schimbe între anvelopele de vară și anvelopele de iarnă în fiecare an, alegerea anvelopelor all-season (în cazul în care condițiile de trafic permit acest lucru) le face viața mai ușoară, permițându-le să utilizeze același tip de anvelope pe tot parcursul anului, astfel încât nu este nevoie să le schimbe la fiecare șase luni.

ALTE ARTICOLE

Scopul acestui articol este de a oferi îndrumări privind selecția anvelopelor și de a oferi cititorilor informații relevante și precise bazate pe știință, tehnologie, rezultatele testelor și experiența Michelin. Dacă vom conștientiza că informațiile sunt incorecte sau inexacte în articol, vom încerca să le corectăm. Cu toate acestea, Michelin își declină orice responsabilitate sau responsabilitate în ceea ce privește informațiile conținute în articole, care, fără excepție, sunt de natură generală, nu sunt neapărat complete, exacte sau actualizate și nu pot fi considerate sfaturi legale sau profesionale.

Folosiți un browser web care nu este acceptat
Folosiți un browser care nu este acceptat de acest site, ceea ce înseamnă că este posibil ca unele funcții să nu se comporte corespunzător. Astfel, este posibil să apară comportamente ciudate când navigați. Utilizați sau actualizați/instalați unul din următoarele browsere pentru beneficia pe deplin de acest site web
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+