WE RACE FOR CHANGE
Motorsportul, un accelerator al inovației
Suntem mândri că am demonstrat, de-a lungul anilor și la nivel mondial, performanța anvelopelor noastre pentru circuit. Cu toate acestea, în prezent, natura motorsportului s-a schimbat.
Schimbarea colosală cu care ne confruntăm este să dezvoltăm anvelope mass-market durabile a căror proiectare și producție au un impact limitat asupra resurselor Pământului, biodiversității și emisiilor de CO₂, fără a diminua performanța care face din MICHELIN un brand de succes.
Prin urmare, mai mult ca oricând, competițiile auto servesc drept un teren de testare inestimabil și un accelerator al inovației tehnologice. Condițiile extreme inerente din motorsport ne oferă oportunitatea de a inova, de a experimenta în timp record, de a învăța, de a veni cu soluții noi și de a accelera dezvoltarea soluțiilor durabile care să fie în beneficiul tuturor.
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Participăm la competiții pentru a oferi partenerilor noștri performanța care durează, începând de la linia de start până la finish. Angajamentul nostru față de tine este să îți oferim o experiență de condus sigură care durează de la primul până la ultimul kilometru datorită anvelopelor în care poți avea încredere până la limita legală de uzură.(1)
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Participăm la competiții pentru a ne ridica la înălțimea noilor provocări. Anvelopele noastre au în componență proporții din ce în ce mai mari de materii prime din surse biologice și reciclate (2). Începând cu anul 2025, toate anvelopele MICHELIN vor beneficia de materialele avansate pe care le dezvoltăm în motorsport.
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Participăm la competiții pentru a afla răspunsuri, a simula, a învăța din știința datelor și pentru a ne depăși pe noi înșine. Utilizarea ingineriei de simulare în motorsport este pe cale să se extindă la producția de anvelope, ceea ce duce la economii semnificative de resurse și de emisii de CO₂.
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Cursa de 24 de ore de la Le Mans - care se desfășoară pe drumuri deschise în mod normal traficului obișnuit - supune anvelopele noastre la provocări excepționale, de la suprafața neuniformă a pistei, la schimbările bruște de vreme și temperatură. Cu toate acestea, anvelopele noastre trebuie să ofere o performanță impecabilă, perfect echilibrată, precum și siguranță, aderență și versatilitate de la începutul cursei până la linia de finish!
1923: Câștigătorul Cursei inaugurale de 24 de ore de la Le Mans a fost un Chenard & Walcker echipat cu anvelope MICHELIN. A finalizat cursa cu o viteză medie de 57 de km/h. Anvelopele detașabile au revoluționat mobilitatea prin combinarea rezilienței, a duratei lungi de viață, a confortului și ușurinței utilizării.
1951: Brevetate în 1946 și comercializate din 1949, anvelopele MICHELIN X au avut în componență o carcasă radială revoluționară care încorporează benzi metalice pentru siguranță, confort și economie de combustibil de lungă durată. Un model Lancia B20 GT echipat cu anvelope radiale a câștigat la categoria sa în Cursa de 24 de ore de Le Mans din 1951.
1967: Michelin a fost primul care a concurat cu anvelope slick la Le Mans. Banda lor de rulare complet netedă, fără model, a oferit o aderență superioară în condiții uscate. Anvelopele slick au avut un impact imediat, alături de Alpine A210 realizând un circuit în mai puțin de patru minute pentru prima dată în clasa sa, înainte de a câștiga clasamentul P1.6.
1978: Victoria Renault-Alpine A442B la Le Mans în 1978 echipat cu anvelopele radiale de înaltă performanță Michelin a evidențiat valoarea extraordinară a acestei tehnologii. Rezultatul a fost urmat de succesul la Formula 1, oferind o dovadă în plus a superiorității anvelopelor radiale și a contribuit la transformarea acestei tehnologii devenind norma industriei la nivel mondial.
Hydrogen prototype of GreenGT
Toyota GR010 hybrid (2022 win)
Toyota TS050 hybrid (2018 win)
Porsche 919 hybrid (2016 win)
Audi R18 e-tron quattro (2012 win)
Audi R15 TDI (2010 win)
Peugeot 908 HDI FAP (2009 win)
Audi R10 TDI (2008 win)
Audi R10 (2006 win)
Bentley EXP speed 8 (2003 win)
Audi R8 (2000 win)
Porsche 911 GT1 (1998 win)
McLaren F1 GTR BMW (1995 win)
Peugeot 905 (1992 win)
Mercedes Sauber C9 (1989 win)
RENAULT ALPINE A442 B (1978 win)
Evoluțiile tehnologice precum progresele înregistrate în tehnologia instalațiilor electrice, de la motoarele pe benzină și diesel la unitățile de putere hibride, introducerea frânelor cu disc și aerodinamica din ce în ce mai sofisticată, toate acestea au reprezentat noi provocări pentru anvelope. Au trebuit adaptate la constrângeri mai mari, inclusiv puterea debitată la ieșire, încărcături și cupluri mai mari, oferind în același timp o eficiență superioară în ceea ce privește randamentul. Recordul câștigător al Michelin la Le Mans a egalat revoluția incredibilă de care s-a bucurat cursa în ceea ce privește performanța. Numai în ultimii 10 ani, a ajutat prototipurile de top LMP1 să parcurgă până la 750 kilometri cu un singur set de anvelope, la o viteză medie de 235 km/h. Este o distanță mai lungă decât cea acoperită de două Mari Premii Formula 1!
Centenarul Cursei de 24 de ore de la Le Mans nu va face excepții cu privire la inovațiile Michelin:
Anvelope pentru circuit, raliu, curse în pantă, curse clasice, off-road și circuit moto
Anvelope pentru autoturisme, SUV-uri și furgonete
Anvelopele noastre se bucură de încrederea celor mai exigenți - consumatorii, producătorii, participanții la competițiile motorsport și liderii de opinie importanți optează pentru produsele noastre.
Deschidem drumul către mobilitate cu un impact redus asupra mediului(3) și inovăm investind în, în jurul și dincolo de anvelope.
Suntem lideri în mobilitatea electrică. Inginerii noștri colaborează îndeaproape cu producătorii de autoturisme, scutere și biciclete pentru a proiecta anvelope cu performanțe extraordinare pentru proprietarii de vehicule electrice.
Fii pe fază! Citește cele mai recente știri pe MICHELIN Motorsport
Abonează-te la newsletterul nostru și vei primi informații privind ofertele exclusive, competițiile incredibile din motorsport, dar și experiențele premium pe care le poți trăi în locuri ce merită descoperite.
MENȚIUNI JURIDICE
(1) Ultimul kilometru fiind înțeles ca până la grosimea minimă legală a benzii de rulare (1,6 mm în Europa). Te rugăm să consulți adâncimea minimă legală a benzii de rulare din țara ta. Mai multe informații pe https://www.michelin.co.uk/performance-made-to-last
(2) Michelin consideră materialele sustenabile ca fiind materiale reciclate sau provenite din surse bio, regenerabile pe durata unei vieți umane și care nu concurează cu sectorul alimentar. Michelin nu consideră sustenabile materialele naturale care nu sunt regenerabile pe durata unei vieți umane - spre exemplu, uleiul. Astfel, unele materiale, chiar dacă au origine minerală naturală, precum siliciul, nu sunt incluse în definiția Michelin a „materialului sustenabil”. Materialele reciclate sunt materialele prime generate de orice operațiune de reciclare prin care deșeurile industriale sau după consumare sunt reprocesate în produse, materiale sau substanțe. Sunt excluse reutilizarea energiei și reprelucrarea materialelor în vederea utilizării pe post de energie. (Pe baza definiției din Directiva europeană privind deșeurile).
(3) Pentru mai multe informații https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/working-towards-sustainable-mobility/
Copywrights: MICHELIN, F. LE FLOCH / DPPI, F. FLAMAND / DPPI, F. GOODEN, T. GROMIK, C. MARIN, C. SAULNIER / DPPI, DPPI /MICHELIN, L’Equipe/Presse Sports, SIPA / MICHELIN