Găsiți un distribuitor

MICHELIN e-primacy

Anvelopa eco-responsabilă CREATĂ să dureze

„Conceptul sustenabilității, aflat în continuă dezvoltare încă de la  producerea în 1992 a primei anvelope „verzi”, cu rezistență redusă la rulare, a devenit acum una dintre convingerile de bază ale Michelin. Viziunea „Totul Sustenabil”, fundamentul strategiei Grupului, se bazează pe o creștere echilibrată în mod egal între rezultatele financiare și cele operaționale, asigurând viabilitatea durabilă a companiei, pe respectul de care dăm dovadă față de planetă și pe atenția pe care o acordăm oamenilor, fără pe care nu este posibilă nicio realizare sau transformare. Aceasta este viziunea care inspiră fiecare dintre noile noastre anvelope. Aceasta este viziunea care a inspirat anvelopa MICHELIN e.PRIMACY.

e.PRIMACY este prima anvelopă MICHELIN eco-responsabilă pentru proiectarea căreia s-a ținut cont impactul pe care o anvelopă îl are asupra mediului pe durata ei de viață. Având la bază foarte multă tehnologie, anvelopa e.PRIMACY oferă cea mai eficientă performanță din categoria sa1 în ceea ce privește rezistența la rulare, fiind astfel mai ecologică și mai accesibilă, dar în același timp îndeplinind toate criteriile legate de siguranță, aderență și durabilitate care fac ca anvelopele MICHELIN să fie atât de cunoscute.

Anvelopa MICHELIN e.PRIMACY a fost proiectată să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 2pe tot parcursul fazelor de producție, de la extracția materiilor prime până la transportul anvelopelor. Este o premieră şi va deschide calea către o nouă generație de produse.

După cum puteți vedea, aspectele de mediu sunt esențiale pentru prioritățile noastre strategice. Cu scopul de a-și reduce mai repede amprenta de mediu, Michelin s-a angajat să reducă emisiile de CO2 de la toate instalațiile sale de producție cu 50% până în 2030 comparativ cu 2010, scopul final fiind de a atinge neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. În plus, Michelin dezvoltă soluții pentru utilizarea materialelor regenerabile sau reciclate în fabricarea anvelopelor sale, îmbunătățindu-le și mai mult performanța în același timp. Până în 2030, anvelopele MICHELIN vor fi cu 20% mai eficiente din punct de vedere energetic, comparativ cu 2010.

Mâine, totul va fi sustenabil!”

Scott Clark
Vicepreședinte Executiv, Automotive, Motorsport, Experiențe și regiunea Americilor - Membru al Comitetului Executiv al Grupului Michelin

MICHELIN E.PRIMACY: BENEFICII PENTRU MEDIU, ECONOMIE DE COMBUSTIBIL ȘI PERFORMANȚĂ RIDICATĂ

Reducerea impactului asupra mediului reprezintă fundamentul strategiei de inovare Michelin de aproape 30 de ani. În 1992, grupul a introdus pe piață prima anvelopă „verde” din lume. Rezistența la rulare mai mică a contribuit la reducerea emisiilor de CO2 și la îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil (având în vedere că anvelopele reprezintă între 20% și 30% din consumul de combustibil al unui vehicul(3)).

În 2021, grupul face un pas important prin introducerea pe piață a anvelopei MICHELIN e.PRIMACY, oferind nu numai cea mai redusă rezistență la rulare din categoria sa,(3) (6) ci mult mai mult...

Campioana rezistenței la rulare           

Datorită celui mai mic coeficient de rezistență la rulare, MICHELIN ePRIMACY este inclusă în clasa A în ceea ce privește eficiența energetică și în clasa B din punct de vedere al aderenței pe carosabil umed, fiind astfel una dintre cele mai bune anvelope de pe piață, având în vedere că mai puțin de 1% dintre anvelope oferă o combinație câștigătoare între rezistența la rulare din clasa A și aderența pe carosabil umed din clasa A sau B.(6)

Evaluare a eficienței energetice și a aderenței pe carosabil umed pentru anvelopele de vară pentru autoturisme vândute în Europa(6)

Energy efficiency

A

B

C

E

F

G

Wet grip

A

0.39%

1.71%

7.92%

4.48%

0.60%

0.06%

B

0.46%

1.96%

12.79%

14.42%

3.58%

0.37%

C

0.09%

0.64%

11.70%

21.88%

6.30%

0.83%

E

0.01%

0.07%

1.36%

4.36%

2.51%

0.27%

F

0.00%

0.03%

0.07%

0.18%

0.89%

0.04%

G

0.00%

0.01%

0.01%

0.00%

0.00%

0.00%

Rezistența redusă la rulare oferită de anvelopa e.PRIMACY înseamnă că șoferi pot economisi aproximativ 0,21 litri combustibil la 100 de kilometri și aproximativ 80 EUR pe durata de viață a anvelopei.(7) (8)

Reducerea consumului de combustibil duce la rândul ei la o reducere a emisiilor de CO2. Pentru planetă, acest câștig poate fi estimat la 174 kg pe durata de viață a unei anvelope,(8) corespunzând emisiilor de CO2 negenerate de un vehicul care parcurge mai mult de 1.600 km.(9)

MICHELIN e-PRIMACY încurajează de asemenea, tranziția spre mobilitate electrică sau hibridă. Performanța sa în materie de rezistență la rulare îmbunătățește eficiența energetică a vehiculelor electrice, crescând astfel autonomia lor cu o valoare estimată de 7% sau aproximativ 30 km în cazul unui vehicul cu o autonomie de 400km(8), comparativ cu alte anvelope din aceeași categorie.(1)

Performanță durabilă

În linie cu reputația anvelopelor MICHELIN, e.PRIMACY oferă aceeași performanță superioară de la primul până la ultimul kilometru. Chiar și după 30.000 de km parcurși pe șosea, poate trece testul standard european R117 de omologare a anvelopelor noi pentru frânarea pe carosabil umed .(9)

Disponibilă din primăvara anului 2021 în 56 de dimensiuni, de la 15 până la 20 inchi, anvelopa MICHELIN e.PRIMACY se poate monta pe cele mai populare autovehicule cu combustie internă și electrice de pe piață. 

O PRIVIRE MAI ATENTĂ LA CAMPIOANA EFICIENȚEI ENERGETICE

Pentru a-și îndeplini obiectivele de eficiență energetică fără a compromite niciunul dintre ceilalți factori de performanță, anvelopa MICHELIN e.PRIMACY încorporează cele mai noi tehnologii dezvoltate de cercetători și ingineri la centrul de cercetare și dezvoltare Ladoux al Grupului, aflat lângă Clermont-Ferrand. 

Pereții laterali CoolRunning
Energia absorbită şi consumata de aceşti pereţi laterali în momentul deflexiei este mult scăzută în comparaţie cu pereţii standard, contribuind astfel la reducerea consumului de carburant sau la îmbunătăţirea autonomiei pentru vehicule electrice.

Centură de protecție suplă
Aceste straturi de protecţie cu un design special asigură acelaşi nivel de rezistență, în acelaşi timp necesitând mai puțină materie primă. Astfel, generează o rezistență la rulare mai redusă în comparație cu modelele tradiționale, ceea ce ajută la îmbunătățirea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2 ale vehiculelor.

Compus energetic pasiv 
Această tehnologie, care este sursa principală a rezistenței reduse la rulare a anvelopelor MICHELIN e.PRIMACY, se bazează pe un elastomer extrem de rezistent. În interiorul compusului, o legătura chimică mai bună între elastomeri şi filler reduce pierderile de energie, micșorând rezistența la rulare și, prin urmare, reduce cantitatea de combustibil sau curent electric necesară pentru deplasarea vehiculului.

Pereții laterali CoolRunning
Energia absorbită şi consumata de aceşti pereţi laterali în momentul deflexiei este mult scăzută în comparaţie cu pereţii standard, contribuind astfel la reducerea consumului de carburant sau la îmbunătăţirea autonomiei pentru vehicule electrice.

Centură de protecție suplă
Aceste straturi de protecţie cu un design special asigură acelaşi nivel de rezistență, în acelaşi timp necesitând mai puțină materie primă. Astfel, generează o rezistență la rulare mai redusă în comparație cu modelele tradiționale, ceea ce ajută la îmbunătățirea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2 ale vehiculelor.

Compus energetic pasiv 
Această tehnologie, care este sursa principală a rezistenței reduse la rulare a anvelopelor MICHELIN e.PRIMACY, se bazează pe un elastomer extrem de rezistent. În interiorul compusului, o legătura chimică mai bună între elastomeri şi filler reduce pierderile de energie, micșorând rezistența la rulare și, prin urmare, reduce cantitatea de combustibil sau curent electric necesară pentru deplasarea vehiculului.

MICHELIN E.PRIMACY, O ANVELOPĂ PROIECTATĂ DIN PERSPECTIVĂ ECOLOGIC, BAZATĂ PE EVALUĂRI ALE CICLULUI DE VIAȚĂ

Aceasta este prima gamă de anvelope MICHELIN proiectată pe baza unor simulări de impact asupra mediului. S-au aplicat metode standardizate de evaluare a ciclului de viață pentru a calcula și optimiza impactul exercitat de gama MICHELIN e.PRIMACY, de la extracția materiilor prime până la fabricarea, distribuția, utilizarea și reciclarea anvelopelor.

Anvelopa MICHELIN e.PRIMACY este prima anvelopă de pe piață pentru care s-a publicat o Declarație de mediu privind produsele - Environmental Product Declaration (EPD).

Rezultatele evaluării ciclului de viață au fost compilate într-o Declarație de mediu privind produsele, care se poate accesa online.(10) Michelin este primul producător de anvelope care prezintă pe deplin conținutul unui document care cuantifică impactul anvelopei sale asupra planetei și asupra oamenilor. Această inițiativă ilustrează angajamentul Michelin față de promovarea unei mobilități sustenabile. Grupul crede cu tărie că măsurile luate pentru a reduce impactul asupra mediului vor reprezenta un factor de diferențiere în deciziile de achiziție ale consumatorilor.

Prima anvelopă MICHELIN neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 la momentul achiziție(1) 

Fabricarea unei anvelope presupune extracția materiilor prime, producerea anvelopei și transportarea acesteia către clienți - iar toate acestea utilizează energie și emit CO2. În efortul său de a reduce emisiile de carbon pe toată durata de viață a unei anvelope, Michelin a înregistrat progrese în două domenii: (i) proiectarea MICHELIN e.PRIMACY, o anvelopă care ocupă poziția de campioană a eficienței energetice în utilizare; și (ii) efectuarea de investiții în proiecte care nu generează sau care absorb emisiile de carbon reziduale aferente producției, de la extracția materiilor prime până la transportul produsului către clientul final. Aici sunt incluse proiecte de replantare a copacilor și de instalare de sobe de gătit cu consum mai redus de energie în mai multe țări din întreaga lume (prin intermediul Fondurilor de carbon Livelihoods).(2) Proiectele vor continua până când toate emisiile reziduale vor fi eliminate complet. Gama de anvelope MICHELIN e.PRIMACY va fi prima gamă oferită de MICHELIN care este neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 la momentul achiziției.(3)

MICHELIN e.PRIMACY în cifre

  • 27%: reducerea rezistenței la rulare utilizând anvelopa MICHELIN e.PRIMACY comparativ cu produsele din categoria sa(3) (4)
     

  • 0,21 l/100 km: economii medii de combustibil(6)
     

  • 80 EUR: economii de costuri după 35.000 km(7)
     

  • 174 kg: reducere a emisiilor de CO2 pe durata de viață a anvelopei, pentru sănătatea planetei(7)
     

  • 7%: creștere în autonomia autovehiculelor electrice(6)
     

  • 56: numărul de dimensiuni, de la 15 până la 20 inchi
     

  • 1 martie 2021: data lansării primelor produse pentru vânzare

1. Categoria de anvelope MICHELIN e.Primacy este definită ca una de anvelope premium de vară, precum CONTINENTAL, GOODYEAR, RIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP, nededicată utilizării ca echipamente originale (și anume, nu sunt concepute pentru a atinge obiective specifice ale producătorilor de mașini), ci anvelope care pot fi achiziționate de la comercianții cu amănuntul.
2. Neutralitate din punct de vedere al emisiilor de CO2 la momentul achiziției - Michelin a redus emisiile de CO2 din locațiile sale industriale cu 25% din 2010 și are ca scop neutralitatea acestora din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Michelin s-a angajat în proiecte de finanțare menite să absoarbă sau să evite emisiile de CO2 și se bazează pe creditele de carbon generate de aceste proiecte până la nivelul emisiilor reziduale legate de producția anvelopelor MICHELIN e.PRIMACY (de la extracția materiilor prime până la transportul către client). Programul realizat în parteneriat cu Fondul de carbon Livelihoods care finanțează proiecte de replantare a copacilor sau instalarea de sobe mai puțin consumatoare de energie în mai multe țări din întreaga lume.
3. Calcul efectuat la nivel intern la Centrul Tehnologic Michelin din Ladoux, lângă Clermont-Ferrand, Franța. Buletin tehnic din 27 septembrie 2016 intitulat „Les matières premières, la consommation de carburant et les émissions de CO2 liés au remplacement précoce des pneus Tourisme” (Materiile prime, consumul de combustibil și emisiile de CO2 rezultate din înlocuirea prematură a anvelopelor autovehiculelor de pasageri).
4. Teste de rezistență la rulare efectuate pe mașină de către Applus Idiada, la cererea Michelin, în iunie (cu anvelope noi) și în august (cu anvelope tocite 2 mm) 2020, utilizând dimensiunea 205/55 R16 91V, pentru a compara anvelopele MICHELIN e.PRIMACY (noi: 5,58 kg/t și uzate: 5,13 kg/t) cu MICHELIN PRIMACY 4 (noi: 7,74 kg/t și uzate: 6,25 kg/t); BRIDGESTONE TURANZA T005 (noi: 7,17 kg/t și uzate: 5,81 kg/t); CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (noi: 6,39 kg/t și uzate: 5,49 kg/t); CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (noi: 8,93 kg/t și uzate: 6,94kg/t); DUNLOP BLURESPONSE (noi: 7,97 kg/t și uzate: 5,54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (noi: 7,01 kg/t și uzate: 5,38 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (noi: 6,96 kg/t și uzate: 6,30 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 (noi: 8,79 kg/t și uzate: 6,97 kg/t). Condusul ecoresponsabil depinde în special de obiceiurile de condus, de autovehicul sau de presiunea din anvelope.
5. Analiza evaluărilor anvelopelor de vară pentru autovehicule de pasageri, utilizând baza de date Lizeo din iunie 2020.
6.Când sunt noi, anvelopele MICHELIN e·Primacy generează în medie o rezistență la rulare cu 2 kg/t mai redusă decât produsele concurente, valoare echivalentă cu o reducere a consumului de combustibil de până la 0,21 l/100 km, echivalentă cu un câștig în emisii de CO2 de până la 5 g în cazul unui VW Golf 7 1.5 TSI sau echivalentă cu un câștig de până la 7% în autonomie în cazul unui VW e.Golf.
7. În timpul utilizării, MICHELIN e·Primacy generează în medie o rezistență la rulare cu 1,5 kg/t mai redusă decât produsele concurente, câștigul fiind echivalent cu economii de combustibil de până la 80 EUR. Acest câștig echivalează cu economii de emisii de CO2 de până la 174 kg. Câștigurile obținute din utilizare sunt estimate făcând media între datele pentru anvelope noi și cele pentru anvelope tocite 2 mm, pentru a ține cont de performanța de viață în timp real - Toate câștigurile sunt estimate având la bază 35.000 km parcurși și un preț al combustibilului de 1,46 EUR/l (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/weekly-oil-bulletin_en 6/1/2020 weighted on the top 10 countries for motor vehicle movements on national and foreign territory - https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database). Economiile de combustibil și costurile efective pot varia în funcție de obiceiurile de condus, de autovehicul sau de presiunea din anvelope.
8. 174 kg de emisii de CO2 înseamnă 1.611 km parcurși de un VW Golf VII (2) MY2020 1.5 TSI EVO 130 BLUEMOTION TECHNOLOGY 7CV CARAT BV6 5P (https://www.lacentrale.fr/fiche-technique-voiture-volkswagen-golf-vii+(2)+1.5+tsi+evo+130+bluemotion+technology+7cv+confortline+bv6+5p-2020.html) (Sursa: https://www.iea.org/areas-of-work/programmes-and-partnerships/the-iea-mobility-model).
9. Noi și uzate (uzate înseamnă uzarea pe un dispozitiv mecanic (tocire) până la adâncimea indicatorului de uzură a benzii de rulare conform Regulamentului european privind indicatorul de uzură a benzii de rulare ECE R30r03f), în cazul 205/55 R16 91V MICHELIN e.Primacy, se află deasupra pragului de aderență pe carosabil umed prevăzut de Regulamentului european R117.
10. 
www.environdec.com/Detail/epd2119

Despre Michelin Group și Michelin România
Michelin, lider în domeniul anvelopelor, este dedicată îmbunătățirii sustenabile a mobilității bunurilor și persoanelor prin producția, distribuția și comercializarea de anvelope pentru fiecare tip de vehicul. Aceasta oferă, de asemenea, servicii inovatoare ce sprijină afacerile, servicii de mobilitate digitale și publică ghiduri de călătorie, ghiduri pentru hoteluri și restaurante, hărți și atlase rutiere. Grupul Michelin și-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România peste 4400 de angajați, 3 fabrici, 2 la Zalău și una la Florești, o rețea comercială şi un centru de servicii partajate. Începând cu anul 2018, Bucureștiul a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală (20 țări).
www.michelin.ro