Auto Background conseil conduite hiver route winter Tips and Advice

ANVELOPE DE VARĂ VERSUS ANVELOPE ALL SEASON: CUM SĂ LE ALEGEȚI?

Sfaturi și recomandări anvelope pentru autoturisme, SUV-uri și utilitare

Pentru mult timp, alegerea anvelopelor era un proces simplu - anvelope de vară în timpul verii și anvelope de iarnă în perioada de iarnă

Astăzi, însă, anvelopele all-season oferă o gamă întreagă de posibilități noi și nu este întotdeauna ușor să știți care este cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră. Aici intervine Michelin. Fie că vă gândiți să optați pentru anvelope de vară sau all-season, suntem aici pentru a vă oferi toate informațiile de care aveți nevoie pentru vă ajuta să luați decizia corectă.

Anvelope de vară

Concepute pentru a garanta performanțe optime la temperaturi de peste 7°C, anvelopele de vară funcționează cel mai bine pe drumuri uscate și umede și sunt deosebit de utile în locuri unde temperaturile ajung adesea la 35°C pentru perioade ocazionale sau chiar prelungite de timp.

braking on wet road_ENG

(1) Diferența medie în distanță de frânare între o anvelopă de iarnă și o anvelopă de vară. Distanța de frânare pe suprafață umedă de la 50 la 0 km/h. Teste TÜV SÜD 2013, pe 205/55 R15, realizate între 4 °C și 6 °C. 

Problema cu aceste anvelope este că cauciucul se întărește odată ce temperatura începe să scadă sub 7°C, făcându-le mai puțin eficiente în timpul iernii, mai ales pe suprafețe umede.

Drept rezultat, dacă conduceți cu anvelope de vară în condiții de iarnă rece, vă puneți în pericol. Acest lucru este deosebit de periculos dacă conduceți în zăpadă cu anvelope de vară pe vehicul, deoarece distanța de frânare este în general de două ori mai mare decât dacă ați avea anvelope de iarnă certificate.

braking on snow_ENG

(2) Diferența medie în distanță de frânare între o anvelopă de iarnă și o anvelopă de vară. Distanța de frânare pe zăpadă de la 31 la 0 km/h. Teste TÜV SÜD 2013, pe 205/55 R16, realizate între -4 °C și -6 °C.

Anvelope all-season

Anvelopele all-season, sau anvelopele pentru 4 anotimpuri cum mai sunt numite în mod obișnuit, sunt anvelope hibride ce rulează la fel de comod la -10°C ca și la 30°C. Secretul lor? Ele combină caracteristicile atât ale anvelopelor de vară cât și de iarnă, permițându-vă să conduceți în siguranță în condiții uscate și umede, în timpul iernii și al verii, precum și pe zăpadă.

Anvelopele all-season de la Michelin sunt certificate 3PMSF, ceea ce le permite să își confirme performanțele bune pe timp de iarnă, în special pe zăpadă.

Acesta este avantajul principal al anvelopelor all-season față de cele de vară, iar, chiar dacă acestea nu sunt la fel de eficiente ca o anvelopă de iarnă (care rămân anvelopa supremă pentru zăpadă), anvelopele all-season garantează mobilitatea și siguranța în majoritatea condițiilor de zăpadă. Acest avantaj are, cu toate acestea, și un dezavantaj. Când temperaturile depășesc 7°C, chiar și cele mai bune anvelope all-season au o distanță de frânare ușor mai mare decât cea a anvelopelor de vară, atât pe teren umed cât și uscat.

MICHELIN CrossClimate 2

Performanța relativă a anvelopelor MICHELIN de vară, de iarnă și all-season

Relative performance of MICHELIN's summer and all season tyres

Notele reflectă nivelul de performanță orientativ al tipurilor de anvelope comparate.

Anvelope de vară

Anvelopele de vară MICHELIN Primacy 4+ și MICHELIN Pilot Sport 5 au cele mai bune performanțe pe șosele uscate și ude, pe perioade calde. Au o durată de viață excelentă, după cum este de așteptat de la marca MICHELIN.

Anvelope all-season

Anvelopele MICHELIN CrossClimate 2 sunt anvelope all-season cu performanțe bune atât vara cât și iarna, chiar și pe zăpadă. Durabilitatea lor este pe picior de egalitate cu cea a anvelopelor de vară, făcându-le lider în această categorie.

Anvelope de vară versus anvelope all-season: ce să alegeți?

Considerația principală la achiziționarea de anvelope noi este tipul de condiții de rulare pe care vehiculul dumneavoastră este probabil să le întâlnească.

Iată o diagramă care vă poate ajuta să alegeți:

Summer VS all season tyres: a diagram to help you choose

Dacă locuiți într-o zonă în care iernile sunt blânde, temperaturile scad rareori sub 7°C, și nu aveți de-a face niciodată cu drumuri acoperite cu zăpadă, atunci anvelopele de vară sunt, fără îndoială, cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră.

Pe de altă parte, dacă locuiți într-o regiune în care temperaturile scad de multe ori mult sub 7°C și unde vă confruntați în fiecare iarnă cu mai multe zile de deplasare pe drumuri acoperite cu zăpadă (căderi de zăpadă locale, excursii la stațiunile de schi, vizite ocazionale la familie sau prieteni în regiuni muntoase sau cu zăpadă, etc.), atunci anvelopele pentru toate anotimpurile vor fi cea mai bună alegere pentru dumneavoastră.

În cele din urmă, în cazul în care vă confruntați în mod regulat drumuri cu zăpadă, sau locuiți sau trebuie să vă deplasați în zone care sunt dificil de accesat pe timpul iernii (pante abrupte, drumuri nedeszăpezite etc.), atunci cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră va fi să continuați să folosiți anvelope de vară în timpul verii și anvelope de iarnă în timpul iernii, ceea ce va necesita schimbarea anvelopelor de două ori pe an.

Folosiți un browser web care nu este acceptat
Folosiți un browser care nu este acceptat de acest site, ceea ce înseamnă că este posibil ca unele funcții să nu se comporte corespunzător. Astfel, este posibil să apară comportamente ciudate când navigați. Utilizați sau actualizați/instalați unul din următoarele browsere pentru beneficia pe deplin de acest site web