Anvelopă de iarnă sau anvelopă de zăpadă: care este diferența?

Ce este o anvelopă de iarnă? Este diferită de o anvelopă de zăpadă?
Aflați tot ce trebuie să știți despre anvelopele de iarnă și când este recomandat ca vehiculul dumneavoastră să fie echipat cu acestea.

guide drive in snow 2

De ce sunt unice anvelopele de iarnă?

 

Anvelopele de iarnă sunt anvelopele concepute în mod special pentru a rula în siguranță la temperaturi de sub 7ºC, indiferent dacă drumul este acoperit cu zăpadă sau nu.

Acestea sunt identificate prin marcaje speciale, M+S și/sau 3PMSF, situate pe flancul anvelopei.

Care sunt diferențele dintre Anvelopele de iarnă, Anvelopele pentru zăpadă, și Anvelopele din Termocauciuc?

În fapt nu prea există o diferență. Acești termeni au evoluat de-a lungul timpului și cu dezvoltarea de noi tehnologii.

Acum  sunt cel mai frecvent denumite anvelope de iarnă, deoarece beneficiile lor pot fi resimțite nu numai pe drumurile acoperite cu zăpadă, ci în toate condițiile de iarnă, în special pe suprafețe umede, la temperaturi <7°C.

De ce ar trebui să îmi dotez vehiculul cu anvelope de iarnă?

Anvelopele de vară sunt observabil mai puțin eficiente când temperatura scade. Cauciucul întărit care apare ca urmare a temperaturilor mai scăzute duce la aderență slabă pe drum. Acesta este motivul pentru care vă recomandăm să schimbați anvelopele imediat ce temperatura începe să scadă sub 7°C.

Dezvoltat pentru exigențele șofatului pe timp de iarnă, anvelopele de iarnă sunt realizate cu materiale care se adaptează la frig. Fie că este pe teren uscat, umed, acoperit cu zăpadă sau gheață, cauciucul lor flexibil cuplat cu canelurile adânci garantează o aderență mai bună. Manipularea și manevrabilitatea vehiculului sunt optimizate și distanța de frânare este redusă.

winter tyre

Când vremea rece afectează drumurile

Din octombrie până în aprilie, condițiile de șofat poate fi foarte schimbătoare, iar suprafețe de drum pot varia de la uscat la umed, ud, acoperit cu zăpadă sau gheață. Orice ar fi, vremea va fi cu siguranță rece, motivul pentru care este important să utilizați anvelope potrivite pentru sezonul rece (anvelope de iarnă sau anvelope all-season) pe vehiculul dumneavoastră.

În lumea anvelopelor, iarna începe imediat ce temperatura scade sub 7°C, astfel încât atunci este recomandat în general să treceți la anvelopele de iarnă. La această temperatură, cauciucul din anvelope se întărește și devine mai puțin eficient.

Siguranță pe timp de iarnă cu anvelope de iarnă sau pentru 4 anotimpuri

Între zăpadă, gheață și temutul polei, șoferii se simt de multe ori mai puțin în siguranță, dar nu trebuie să fie așa.

Luând în considerare în mod corect factorii de risc asociați cu șofatul pe vreme rece și asigurându-vă că aveți echipament adecvat condițiilor de iarnă (anvelope de iarnă sau anvelope all-season certificate 3PMSF), vă puteți simți la fel de în siguranță în timpul iernii ca și într-o zi frumoasă de vară.

winter road

Adevărații factori de risc pe vreme rece

Conducătorii auto tind să creadă că zăpada și gheața sunt cele mai mari pericole pentru condusul pe timpul iernii. Și totuși, 9 accidente din 10** au loc pe drumuri uscate sau umede, mai degrabă decât pe suprafețe rutiere acoperite cu zăpadă sau gheață.

Zăpada poate fi un pericol, dar este departe de a fi singurul. Chiar și în timpul iernii, aproape 9 din 10 incidente* au loc pe un drum drept.

Cum se explică acest fenomen? Ei bine, ține de concentrarea șoferilor. Conducătorii auto tind să fie mult mai vigilenți în virajele în ac de păr și când ies din viraje oarbe, în timp ce atunci când conduc pe drumuri drepte ale orașului, cu vizibilitate bună, își lasă atenția să fie distrasă. Ca urmare, numărul de accidente este semnificativ mai mare în mediul urban.

În condiții ca acestea, anvelopele dumneavoastră joacă un rol și mai important, motiv pentru care este esențial să vă dotați mașina (în funcție de tipul de șofat practicat) fie cu anvelope de iarnă, fie cu anvelope all-season

**Institutul de cercetare a accidentelor rutiere (VUFO) - Universitatea din Dresda: 12.000 de accidente analizate pe o perioadă medie de 12 ani.

De ce anvelopele de iarnă MICHELIN asigură performanțe optime

Banda de rulare

Benzile de rulare ale anvelopelor de iarnă sunt ușor de recunoscut, deoarece acestea prezintă numeroase tăieturi adânci. Acestea sunt cunoscute de obicei sub numele de „caneluri“.

Aceste caneluri (adâncituri) situate pe banda de rulare a anvelopelor acționează ca niște „gheare“, asigurând performanțe optime pe teren uscat, umed, acoperit cu zăpadă și gheață.

Anvelopele de iarnă au aderență mai bună decât anvelopele de vară la temperaturi mai mici de 7ºC, deoarece acestea sunt proiectate cu:

  • de 10 ori mai multe caneluri
  • caneluri 3D auto-blocante pe întreaga adâncime a benzii, ce îmbunătățesc manevrabilitatea pe drumuri uscate
  • adâncime mai mare cu 10% a profilului, ceea ce asigură flexibilitate pe drumurile alunecoase

summer sculpture michelin pcy4

winter sculpture michelin alpin

Materiale specifice

Anvelopele de iarnă diferă față de anvelopele de vară și în ceea ce privește compoziția chimică a cauciucului lor. Este creat special pentru a rămâne moale chiar și la temperaturi scăzute, crescând aderența pe suprafețe alunecoase (carosabil umed, acoperit cu zăpadă sau gheață).

  • La temperaturi scăzute (mai puțin de 7ºC), cauciucul de pe benzile de rulare ale anvelopelor de vară se întărește, inhibând capacitatea lor de aderență.
  • Compoziția unică a anvelopelor de iarnă le permite să rămână flexibile și aderente pe suprafața drumului într-un mod eficient.

De ce să folosiți anvelope certificate 3PMSF când scade temperatura?

Există mai multe motive pentru a utiliza anvelope special adaptate (de iarnă sau 4 anotimpuri) atunci când temperatura începe să scadă.

În timp ce marcajul 3PMSF este o garanție a siguranței și a mobilității pe zăpadă, anvelopele cu acest marcaj sunt, de asemenea, concepute pentru a avea performanțe bune pe suprafețe reci, alunecoase, indiferent dacă sunt ude sau înghețate.

La temperaturi de sub 7°C, anvelopele certificate pentru iarnă (unele cu marcaje M+S și/sau 3PMSF) sunt mai sigure și au o distanță de frânare mai scurtă în comparație cu anvelopele de vară pe drumuri ude, înzăpezite sau înghețate.

3pmsf ms 1280x640

Două game de anvelope de iarnă pentru a răspunde nevoilor dumneavoastră

Dacă conduceți doar ocazional în condiții de iarnă cum ar fi zăpadă sau gheață, anvelopele din gama MICHELIN CrossClimate sunt perfecte pentru dumneavoastră.

Însă dacă vă confruntați în mod regulat cu condiții meteorologice aspre, gama MICHELIN Alpin are ceea ce vă trebuie pentru a ajunge unde aveți nevoie în siguranță.

Comparing the MICHELIN CrossClimate to MICHELIN Alpin 5

ALTE ARTICOLE

Scopul acestui articol este de a oferi îndrumări privind selecția anvelopelor și de a oferi cititorilor informații relevante și precise bazate pe știință, tehnologie, rezultatele testelor și experiența Michelin. Dacă vom conștientiza că informațiile sunt incorecte sau inexacte în articol, vom încerca să le corectăm. Cu toate acestea, Michelin își declină orice responsabilitate sau responsabilitate în ceea ce privește informațiile conținute în articole, care, fără excepție, sunt de natură generală, nu sunt neapărat complete, exacte sau actualizate și nu pot fi considerate sfaturi legale sau profesionale.

Folosiți un browser web care nu este acceptat
Folosiți un browser care nu este acceptat de acest site, ceea ce înseamnă că este posibil ca unele funcții să nu se comporte corespunzător. Astfel, este posibil să apară comportamente ciudate când navigați. Utilizați sau actualizați/instalați unul din următoarele browsere pentru beneficia pe deplin de acest site web