Cum se aleg anvelopele potrivite pentru vehiculele electrice
Anvelopele pentru vehiculele electrice sunt identice cu anvelopele pentru vehiculele cu motorizare clasică?
Vehiculele electrice și cele cu motorizare clasică (ICE) pot arăta la fel, iar uneori pot fi chiar echipate cu aceleași anvelope! Însă pentru a maximiza avantajele vehiculelor electrice, Michelin a dezvoltat anvelope specifice acestora. Rețineți că oricare anvelopă Michelin este potrivită pentru vehiculele electrice, chiar dacă MICHELIN Pilot Sport EV și MICHELIN e.Primacy sunt proiectate special pentru acestea.
În cazul unui vehicul electric echipat cu anvelope special proiectate, autonomia bateriei și atmosfera silențioasă din habitaclu ies cel mai bine în evidență. În plus, de îndată ce apăsați pedala de accelerație, puterea vehiculului este disponibilă 100%. Iar în cazul unui vehicul cu motorizare clasică, puterea este disponibilă treptat. Acest lucru înseamnă că transferurile de masă sunt mult mai intense decât în cazul unui vehicul cu motorizare clasică.
Aceste diferențe între un vehicul electric și unul cu motorizare clasică influențează designul anvelopelor. Michelin proiectează diferit anvelopele pentru vehiculele electrice, pentru a optimiza performanțele vehiculelor electrice. Autonomia bateriei, zgomotul redus în habitaclu și longevitatea sunt optimizate, menținând în același timp un nivel ridicat de siguranță și plăcerea de a conduce un vehicul electric.
Anvelopele pentru vehiculele electrice sunt identice cu anvelopele pentru celelalte tipuri de vehicule?
Ca și în cazul unui vehicul cu motorizare clasică, nu există o opțiune universală pentru vehiculele electrice. Totul se reduce la tipul vehiculului. Michelin proiectează anvelopele în funcție de scopul în care vor fi utilizate. O anvelopă trebuie să răspundă diferitelor solicitări, în funcție de tipul de vehicul.
De exemplu, șoferul unui vehicul sport are așteptări foarte diferite de la vehiculul său, comparativ cu cel a unui vehicul de oraș. Acest tip de șofer își dorește o precizie mai bună a direcției. Și cumpără un vehicul sport pentru că, atunci când acționează volanul, simte că vehiculul răspunde prompt la comenzi. Aceasta este plăcerea de conducere pe care o caută. Astfel, anvelopele pentru vehiculele sport electrice trebuie să îmbine calitățile celor pentru vehicule electrice și ale celor pentru vehicule sport.
Provocările la care trebuie să facă față anvelopele unui vehicul sport electric
Obținerea acestei senzații de la o anvelopă pentru vehicule sport implică activități de cercetare-dezvoltare considerabile. O anvelopă moale, confortabilă, care nu răspunde la fel de prompt ca vehiculul afectează întreaga experiență, iar șoferul pierde multe dintre avantajele caracterului sportiv al vehiculului, de unde și necesitatea unei anvelope pentru mașini sport, proiectate special pentru un vehicul electric.
Vehiculele sport electrice au un motor electric puternic, care oferă cuplu instantaneu și accelerații rapide. Pentru a susține aceste motoare este necesară o baterie mare, iar acest lucru crește greutatea. Masa medie a bateriei unui model sport electric este de 400 kg. Datorită masei și puterii, va trebui să aveți un control excelent asupra vehiculului și să acordați atenție conservării autonomiei bateriei, care se va reduce din cauza acestei sarcini suplimentare. Prin urmare, provocarea se rezumă în mare parte la obținerea echilibrului optim între control și autonomie, influențate de masa suplimentară.
Cum știți ce anvelope trebuie să montați pe vehiculul electric?
Anvelopa MICHELIN Pilot Sport EV a fost proiectată pentru a răspunde unor caracteristici de performanță foarte exacte, solicitate de vehiculele sport electrice.
Anvelopa MICHELIN Pilot Sport EV inovează cu o rigiditate crescută pe viraje, pentru a păstra caracteristicile de manevrabilitate la nivelul celor ale unui vehicul cu motorizare clasică, cu o rigiditate pe viraje cu 15% mai mare (1), pentru a compensa creșterea masei.
De asemenea, MICHELIN Pilot Sport EV asigură o creștere a autonomiei cu 60 km (2) și o reducere cu 20% a nivelului de zgomot perceput (3), pentru a maximiza plăcerea de a conduce, pentru mai mult timp.
Pentru vehicule de oraș și alte modele premium și de clasă medie, optați pentru anvelopele MICHELIN e.Primacy, prima anvelopă a mărcii proiectată pe criterii eco.
Anvelopa MICHELIN e.Primacy marchează un pas important în progresul anvelopelor ecologice.
MICHELIN e.Primacy este cea mai bine cotată anvelopă din segmentul premium în ceea ce privește rezistența la rulare. (4)(5).
În cazul vehiculelor electrice, anvelopa MICHELIN E.Primacy poate crește autonomia bateriei cu până la 7% (6). Pe lângă toate aceste caracteristici, alte performanțe, cum ar fi aderența pe carosabil ud și longevitatea, sunt tot la un nivel ridicat (7)(8), oferind o siguranță ridicată.
Michelin dezvoltă și anvelope destinate anumitor mărci, pentru producători de vehicule electrice precum Mercedes-AMG, Porsche, Tesla. O anvelopă destinată unei anumite mărci îndeplinește toate cerințele producătorului, acest lucru fiind valabil și pentru anvelopele dedicate vehiculelor electrice.
Michelin adaptează o gamă diversificată de anvelope în funcție de cerințele producătorilor de vehicule electrice. Le puteți recunoaște după marcajul de pe flancul anvelopei.
MICHELIN Pilot Sport EV
(1) Studiu intern privind rigiditatea pe viraje realizat în condiții de laborator în 10/2020, pentru dimensiunea 255/45 R19, care a comparat MICHELIN Pilot Sport EV cu MICHELIN Pilot Sport 4 SUV.
(2) autonomie mai bună a bateriei pentru HP EV - studiu intern privind rezistența la rulare realizat în 10/2020, pentru dimensiunea 255/45 R19, care a comparat MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) cu MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). Pentru un vehicul electric cu o masă de 2.151 kg și o autonomie de 540 km, acest decalaj de 2,1 kg/t asigură un câștig de autonomie de peste 60 km sau mai mult de 10% din autonomia inițială.
(3) - nivelul de zgomot - măsurarea zgomotului în interior, realizată în 2016 pentru anvelope cu dimensiunea 245/45 R19, montate pe KIA Cadenza. Nivelul de zgomot măsurat în intervalul „170-230 Hz”. Rezultatele pot varia în funcție de vehicul, gama și dimensiunea anvelopelor, viteză și condițiile de deplasare.
MICHELIN e·Primacy
(4) Testul privind rezistența la rulare - teste privind rezistența la rulare efectuate în condiții de laborator de Applus Idiada, la solicitarea Michelin, în iunie (cu anvelope noi) și august (cu anvelope uzate 2 mm) 2020, pentru anvelope cu dimensiunea 205/55 R16 91V, care a comparat MICHELIN e.PRIMACY (nouă: 5,58 kg/t și uzată: 5,13 kg/t) cu MICHELIN PRIMACY 4 (nouă: 7,74 kg/t și uzată: 6,25 kg/t); BRIDGESTONE TURANZA T005 (nouă: 7,17 kg/t și uzată: 5,81 kg/t); CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nouă: 6,39 kg/t și uzată: 5,49 kg/t); CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nouă: 8,93 kg/t și uzată: 6,94 kg/t); DUNLOP BLURESPONSE (nouă: 7,97 kg/t și uzată: 5,54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nouă: 7,01 kg/t și uzată: 5,38 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nouă: 6,96 kg/t și uzată: 6,30 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 (nouă: 8,79 kg/t și uzată: 6,97kg/t).
(5) Se consideră că MICHELIN e.Primacy face parte din categoria anvelopelor de vară Premium, alături de mărcile CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP, care nu sunt dedicate echipării originale (respectiv nu sunt proiectate pentru a respecta standarde specifice producătorilor de automobile), ci pot fi achiziționate de la distribuitori.
(6) Autonomie crescută a bateriei și reducere a emisiilor de CO₂ - când este nouă, anvelopa MICHELIN e.PRIMACY generează în medie o rezistență la rulare cu 2 kg/t mai redusă decât concurenții, care se traduce în o reducere a consumului de combustibil cu până la 0,21 l/100 km și a emisiilor de CO₂ cu până la 5 g, pentru un VW Golf 7 1,5 TSI sau o creștere a autonomiei cu până la 7%, pentru un VW e.Golf.
(7) Longevitate - test de longevitate realizat de DEKRA TEST CENTER, la solicitarea Michelin, în iunie-iulie 2020, pentru anvelope cu dimensiunea 205/55 R16 91V care echipează un VW Golf 7 și care a comparat MICHELIN e.PRIMACY (100%) cu MICHELIN Primacy 4 (102,1%); test de longevitate în utilizare medie reală (D50) pe 14.460 km și longevitate extrapolată la 1,6 mm. Câștigătorul testului ADAC din vara anului 2020, pentru dimensiunea 235/55 R17, test efectuat de ADAC pe un Ford Kuga în 2020. Acest test a fost efectuat cu anvelope 235/55 R17. Michelin Primacy 4 este cea mai bună dintre cele 12 anvelope testate conform criteriilor respective (carosabil ud și uscat, zgomot, uzură, consum de combustibil). Michelin Primacy 4 este câștigătorul testului, cu următoarele comentarii: „Foarte echilibrat, cu note de top pe carosabil ud, uzură foarte redusă, foarte bun pe carosabil uscat” – clasat 1,0 la uzură.
(8) - Aderența pe ud - MICHELIN e.PRIMACY obține calificativul „B” privind aderența pe ud, conform criteriilor de evaluare europene.