Când ar trebui să verific alinierea roților?

Dacă observați că mașina dumneavoastră trage semnificativ într-o parte în timp ce mergeți pe carosabil drept, plat, fără vânt puternic sau dacă anvelopele se comportă anormal, atunci este posibil ca geometria roților să necesite o ajustare. Prin urmare, ar trebui să vă duceți mașina la un dealer de anvelope Michelin sau la un garaj cu reputație pentru a verifica geometria roților. Este un proces simplu, care ar putea necesita o ajustare ușoară a componentelor suspensiilor din față și/sau din spate. Dacă roțile mașinii nu sunt aliniate corespunzător, acest lucru poate duce la o uzură anormală a anvelopelor.

Rețineți că geometria roților poate fi numită și alinierea suspensiilor.

Cereți întotdeauna verificarea geometriei mașinii când:

  • Mașina a lovit ceva (de ex. o bordură sau un pericol major de pe carosabil).
  • Observați că anvelopele se uzează anormal sau neuniform
  • Observați probleme de direcție sau manevrare, precum:
    • Mașina trage sau tinde să o ia într-o parte.
    • Volanul nu revine ușor la poziția inițială după un viraj. 
    • Volanul rămâne la un unghi când conduceți în linie dreaptă.
  • Când cumpărați un nou set de anvelope și doriți ca ele să dureze pe cât de mult posibil.
  • Când înlocuiți componentele de suspensie sau de direcție.

 

De ce este importantă geometria roților?

Geometria roților poate afecta gradul de uzură pe care îl suportă anvelopa. Geometria normală la majoritatea mașinilor este concepută să minimizeze uzura și să maximizeze confortul șoferului și pasagerilor. O geometrie corectă a celor patru roți va reduce uzura anvelopelor, va ajuta la creșterea duratei de viață și a performanței acestora și va mări gradul de economisire a combustibilului.  Va îmbunătăți, de asemenea, siguranța condusului și manevrarea mașinii reducând problemele de stabilitate și direcție.


Why does wheel misalignment happen?

Misalignment can occur when hitting a kerb or driving through a pothole, as well as in more severe circumstances like accidents, which can knock your vehicle’s suspension out of alignment. Misalignment can also happen as suspension components wear or when they are replaced. When wheel alignment is incorrect, rapid tyre wear can occur especially on the edge of the tyres, and vehicle handling can also be adversely affected. It almost certainly means that you will have to replace your tyres earlier than expected.

Geometria roților versus echilibrarea roților?

Oamenii deseori confundă geometria cu echilibrarea roților. Acestea sunt complet diferite. Geometria roților constă în ajustarea unghiurilor roților pentru a le aduce la valorile specificate de producătorul mașinii. Pe de altă parte, echilibrarea roților permite roților să se învârtă fără să cauzeze o vibrație inutilă.

 

Chiar și cea mai mică oscilația a geometriei poate cauza probleme

Scopul geometriei corecte a roților este de a oferi o manevrarea optimă a mașinii și de a maximiza durata de viață a anvelopelor.
Principalele motive pentru o aliniere corectă a roților sunt:

  • Puteți economisi bani, pentru că înlocuiți mai rar anvelopele.
  • Anvelopele au o durată de viață mai mare.
  • Manevrarea mașinii dumneavoastră va fi optimizată.
  • Mașina va fi mai ușor de condus, cu o rezistență mai mică a anvelopelor la rulare.

 

car edito wheel aligntment small tips and advice

car edito wheel aligntment small tips and advice

Cât de mult durează să realiniez roțile și cât costă?

Majoritatea problemelor de geometrie față-spate pot fi rezolvate în aproximativ 30 de minute. Folosiți Instrumentul de localizare a dealerilor Michelin pentru a găsi cel mai apropiat dealer unde puteți verifica ce costuri există pentru geometria roților. Geometria roților constă în principal în verificarea direcției și unghiului la care se află roțile față de specificațiile producătorului mașinii dumneavoastră. Chiar dacă auziți expresii precum convergență negativă sau pozitivă, unghi de cădere negativ sau pozitiv, alinierea roților în sine nu este complexă. De fapt, ajustarea geometriei roților este o operațiune foarte simplă.

Cum sunt aliniate roțile?

Corectarea alinierii roților implică ajustarea unghiurilor roților pentru ca acestea să aibă gradul specificat de convergență negativă/pozitivă și unghi de cădere. Cele trei ajustări principale care pot fi făcute privind alinierea sunt unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergența.

car edito schema wheelalignment chamber tips and advice

car edito schema wheelalignment chamber tips and advice

Unghiul de cădere

Unghiul de cădere este unghiul înclinării roții față de verticală atunci când este privită din fața mașinii. Dacă roata se înclină prea mult, va exista o uzură neuniformă.

  • Unghiul de cădere pozitiv este atunci când partea de sus a roții este înclinată în direcția opusă mașinii. Un unghi pozitiv prea mare face ca anvelopele să se uzeze pe partea exterioară.

  • Unghiul de cădere negativ este atunci când partea de sus a roții este înclinată în direcția mașinii. Un unghi negativ prea mare face ca anvelopele să se uzeze pe partea interioară.

Unghiul de cădere este conceput și ajustat pentru fiecare vehicul pentru a optimiza comportamentul anvelopei în linie dreaptă și în timpul unui viraj. Dacă există o diferență prea mare între unghiurile de cădere ale roților din față, vehiculul va avea tendința de a trage într-o direcție.

car edito schema wheelalignment toe tips and advice

car edito schema wheelalignment toe tips and advice

Convergență

Convergența identifică direcția în care indică anvelopele față de linia centrală a vehiculului.  Convergența este de obicei exprimată ca diferența în distanță dintre fața roților și spatele roților pe același ax.
 

Convergența afectează caracteristicile de manevrarea ale vehiculului și stabilitatea linii drepte.

  • Convergența pozitivă există când părțile din față ale roților sunt mai apropiate decât părțile din spate ale roților. Dacă există o convergență pozitivă prea mare, banda de rulare va avea tendința să se uzeze mai mult pe marginile exterioare. Banda de rulare se va uza și într-o manieră franjurată pe care o puteți simți când treceți cu mâna pe deasupra benzii de rulare a anvelopei.
  • Convergența negativă există când părțile din față ale roților sunt mai apropiate decât părțile din spate ale roților. Dacă există o convergență negativă prea mare, banda de rulare va avea tendința să se uzeze mai mult pe marginile interioare. Banda de rulare se va uza și într-o manieră franjurată pe care o puteți simți când treceți cu mâna pe deasupra benzii de rulare a anvelopei.

Echilibrarea anvelopelor: ce ar trebui să știu?

Ce reprezintă?

  • Uneori, când anvelopele sunt montate, distribuirea greutății ansamblului anvelopă+roată nu este perfect uniformă de jur împrejurul anvelopei.

  • O roată este dezechilibrată când o zonă este mai grea sau mai ușoară decât restul. Prin urmare pot să apară trepidații sau oscilații, care pot să scadă durata de viață a suprafeței de rulare, să crească vibrațiile și să vă afecteze mașina.
  •  Echilibrarea anvelopelor compensează diferențele de greutate pentru a asigura că greutatea anvelopei este echilibrată. Specialiștii în anvelope vor adăuga greutăți acolo unde este necesar pentru a contrabalansa anvelopele.

 

Când ar trebui să îmi echilibrez anvelopele auto?

  • Când este înlocuită o anvelopă
  • Când este mișcată sau înlăturată o greutate de echilibrare
  • Când achiziționați noi anvelope

 

Cum sunt echilibrate roțile?

  1. Pentru a echilibra o roată, mecanicul dumneavoastră folosește un utilaj de echilibrare pentru a determina unde sunt locurile cu greutate.
  2. Greutățile sunt apoi atașate în exteriorul sau în interorul roții pentru a contrabalansa forțele centrifuge care acționează asupra zonelor cu greutate când se învârtește roata.

 

Sfaturi?

Dacă simțiți trepidații sau oscilații, vizitați cât mai curând un specialist în anvelope.

Aveți nevoie de ajutor suplimentar?