Ce presiune trebuie să am în anvelope?
Pe de altă parte, presiunea incorectă în anvelope va reduce aderența anvelopelor și va crește distanțele de frânare. De asemenea, poate deteriora anvelopele, reduce durata de viață a acestora și crește consumul de combustibil. Să discutăm despre cum să evităm aceste riscuri și ce presiune în anvelope este necesară pentru vehiculul dumneavoastră.
Care este presiunea corectă în anvelope?
Verificarea presiunii în anvelope este simplă și ieftină. Este important să utilizați presiunea recomandată de producător, pentru ca anvelopele să nu fie umflate prea tare sau prea puțin.
• Presiunea prea mare poate provoca uzura prematură a anvelopei pe centrul benzii de rulare.
• Presiunea prea mică poate provoca uzura prematură a anvelopei în zona umărului acesteia. Și reduce aderența.
Presiunea în anveloperecomandată de producător
Presiunea optimă este stabilită de producător în funcție de combinația vehicul/anvelopă. Toate performanțele au fost verificate de producător cu un obiectiv clar: siguranța dumneavoastră. De aceea, este obligatoriu să consultați presiunea recomandată de producător pentru vehiculul dumneavoastră. De obicei aceasta este indicată:
• pe o etichetă de pe ușa șoferului,
• pe clapeta de alimentare cu combustibil,
• sau în manualul de utilizare a vehiculului.
Este posibil ca presiunea recomandată pentru anvelopele din față și din spate să nu fie aceeași. De asemenea, veți vedea că sunt indicate două tipuri de presiune:
• Presiunea în condiții normale: aceasta este presiunea standard
• Presiunea cu sarcină: trebuie utilizată dacă vehiculul este foarte încărcat, de exemplu atunci când plecați în vacanță.
Presiunea este indicată în unitatea de măsură pentru presiune utilizată în țara de reședință: în BARI sau PSI (1 bar = 14,50 psi).
Riscurile unei presiuni incorecte în anvelope
Rezistența
Deplasarea cu presiune prea mică provoacă deteriorarea structurii generale a anvelopei, care poate duce la dislocare și/sau o explozie de cauciuc.
Acvaplanarea
Dacă presiunea în anvelope este mai mică decât cea recomandată de producătorul vehiculului, crește foarte mult riscul de acvaplanare.
Frânarea
O diferență de 1 bar sau 14 psi față presiunea în anvelope recomandată de producătorul vehiculului poate crește distanța de frânare pe carosabil ud cu 11 metri.
Consumul de combustibil
Presiunea în anvelope mai mică cu 14 psi (1 bar) crește rezistența la rulare și consumul de combustibil cu 1 rezervor de combustibil plin pe an.
Presiunea corectă în anvelope: o decizie sigură, economică și responsabilă
O anvelopă umflată conform recomandărilor privind presiunea în anvelope îmbunătățește siguranța, este mai economică în utilizare și mai ecologică.
Și, deoarece o anvelopă pierde din presiune din cauze naturale (de obicei aproximativ 0,07 bari pe lună), este necesară verificarea periodică.
Dacă vehiculul este fabricat după 2014, trebuie să fie echipat cu TPMS (sistem de monitorizare a presiunii în anvelope), care vă avertizează dacă presiunea în anvelope este prea redusă. Cu toate acestea, este recomandat să nu așteptați acest semnal pentru a verifica presiunea în