
Ce este acvaplanarea și cum poate fi evitată?
Ce este acvaplanarea și cum poate fi evitată?
Acvaplanarea (denumită și hidroplanare) poate părea periculoasă, dar provoacă doar foarte rar accidente. De fapt, chiar și când conduceți prin ploaie, condițiile de deplasare care generează un risc de acvaplanare reprezintă numai 0,01% din cazuri.
Ce este acvaplanarea? În ce situații există un risc real? Cum o puteți evita și ce trebuie să faceți dacă apare? În acest articol veți găsi un răspuns la toate aceste întrebări.
Este separarea dinte suprafața anvelopei și carosabil, provocată de un stat de apă.
Acest lucru se întâmplă treptat, dacă plouă torențial și creșteți viteza de deplasare a vehiculului sau dacă pe carosabil se acumulează o cantitate mare de apă.
Dar condițiile pentru acvaplanare cu pierderea totală a controlului asupra vehiculului reprezintă numai 1% din situațiile întâlnite și numai 0,1% din accidente.
Se întâmplă când toate cele 4 roți pierd aderența, total și simultan.
Acest lucru se întâmplă foarte rar deoarece, în majoritatea cazurilor, numai o parte a anvelopei pierde contactul cu suprafața de rulare.
Când treceți printr-o baltă s-ar putea să simțiți o problemă la roțile afectate. Această forță generează o asimetrie, dar în acest caz roata rămâne, cel puțin parțial, în contact cu suprafața de rulare.
Iată câteva măsuri importante pe care trebuie să le luați pentru a evita acvaplanarea:
Pentru a preveni acvaplanarea se recomandă să verificați lunar presiunea în anvelope.
Reglarea presiunii conform recomandărilor producătorului reduce riscul de pierdere a controlului asupra vehiculului, în special pe carosabil ud.
Dacă afară plouă torențial, vizibilitatea este redusă și distanțele de frânare cresc. De aceea, este întotdeauna mai sigur să încetiniți. Reducerea vitezei în astfel de cazuri va reduce și riscul de acvaplanare totală (toate cele 4 roți pierd aderența).
Dacă este activat controlul vitezei de croazieră, dezactivați-l, pentru a controla personal viteza vehiculului.
Privind cât mai departe, puteți anticipa bălțile mari de pe marginea drumului, care ar putea provoca acvaplanare.
Nu vă panicați!
O baltă mare în față vă poate speria, dar este esențial să nu reacționați busc, de exemplu prin schimbarea bruscă a benzii de deplasare.
Decelerați și, dacă este cazul, bracați volanul în direcția opusă derapajului.
Accelerați și, dacă este cazul, bracați volanul în direcția opusă derapajului.
Bracați volanul în direcția derapajului. După ce roțile capătă din nou aderență, bracați volanul în cealaltă direcție.
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Anumite anvelope Michelin utilizează tehnologii cunoscute ca Evergrip.
Aceste tehnologii permit menținerea unei aderențe foarte ridicate pe drumuri ude, pe toată durata de exploatare a anvelopei, adică până la nivelul indicatorului de uzură legal. Această tehnologie permite anvelopei să evacueze suficientă apă în condiții de ploaie torențială.
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Anvelope autoturisme
MICHELIN CROSSCLIMATE 2, maestrul anvelopelor pentru toate anotimpurile[1].
Anvelope autoturisme
SIGURANȚĂ FĂCUTĂ SĂ DUREZE INDIFERENT DE CONDIȚIILE METEO
Anvelope SUV - 4x4
Anvelope autoturisme
Siguranța care durează.
Anvelope SUV - 4x4
Anvelope autoturisme
Mașină electrică sau hibridă
MICHELIN e.PRIMACY: pentru vehicule electrice, hibride sau cu consum redus de combustibil.
Toate anvelopele MICHELIN sunt proiectate pentru a asigura o aderență foarte ridicată pe întreaga durată de exploatare.