Găsiți un distribuitor

Etichetă europeană pentru anvelope: Ce înseamnă?

Alegerea anvelopelor potrivite pentru vehiculul dumneavoastră nu este un proces ușor. Există numeroși parametri care trebuie luați în considerare înainte de a le cumpăra. În contextul economic și ecologic actual este și mai important să fii bine informat, pentru a achiziționa cele mai bune anvelope din punctul de vedere al longevității, siguranței și consumului de combustibil. Etichetele europene pentru anvelope au fost concepute tocmai pentru acest lucru.

Etichetă UE pentru anvelope: descriere și marcaj

Eticheta UE pentru anvelope - scurtă prezentare

Comisia Europeană a introdus etichetele pentru anvelope în Europa în 2012 pentru a vă ajuta să faceți cea mai bună alegere.
Acest lucru impune ca fiecare anvelopă pentru autoturisme, SUV și pentru autoutilitare să poarte o etichetă care să ofere informații clare cu privire la performanța anvelopelor (aderență pe carosabil umed, evaluări ale consumului de combustibil și nivelul de zgomot).

Clasele sunt raportate de producătorii de anvelope, în conformitate cu rezultatele testelor ale căror metode au fost definite la nivel european.

Noile etichete pentru anvelope la nivel UE

De la 1 mai 2021, aceste etichete UE pentru anvelope au fost re-evaluate. Aceste schimbări sunt determinate în principal de politica Uniunii privind clima și energia din 2030, care încurajează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Cum trebuie citită noua etichetă UE a anvelopelor?

Noul regulament introduce numeroase modificări pe etichetă. Utilizați ghidul de mai jos privind eticheta anvelopelor pentru a le putea înțelege:

Informații standard anvelope

Această parte vă oferă informații despre denumirea comercială sau marca furnizorului, identificatorul tipului de anvelopă, indicarea dimensiunii anvelopei, clasa anvelopelor (adică C1, C2 sau C3).

Niveluri de clasificare

Una dintre modificările majore se referă la nivelul de clasificare pentru rezistența la rulare și frânarea pe suprafețe umede, care sunt acum reduse la 5 niveluri, începând de la A (cel mai eficient) la E (cel mai puțin eficient).
Aderența pe zăpadă (simbolurile „3 Peaks Mountain Snow Flake”) și/sau „Aderență pe gheață” pot apărea lângă simbolul „Zgomot extern” atunci când anvelopa este eligibilă.

Eficiența energetică a anvelopei

1 REZERVOR DE COMBUSTIBIL DIN 5
este consumat, în medie, din cauza anvelopelor

Cu fiecare rotație, anvelopa se deformează atunci când intră în contact cu carosabilul. Atunci când structura sa este deformată, anvelopa se încălzește și se pierde o parte din energie. Reducerea acestei acumulări de căldură conduce la un consum redus de combustibil și, în consecință, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Forța asociată anvelopei care se opune deplasării vehiculului se numește „rezistență la rulare”.

172 € (1)

este reducerea în medie a costurilor pentru combustibil, pentru un vehicul echipat cu anvelope clasa A comparativ cu unul echipat cu anvelope clasa E.
Clasele de „Utilizare eficientă a combustibilului” sunt revizuite prin ștergerea clasei D (anterior goală).

de exemplu: o anvelopă notată anterior E pe unul dintre aceste criterii, devine D.

Aderența anvelopei pe carosabil umed

DISTANȚĂ DE FRÂNARE PE CAROSABIL UMED 1 milisecundă

Anvelopa reprezintă singurul punct de contact al vehiculului cu drumul. La 80 km/h, are mai puțin de 1 milisecundă pentru a ghida vehiculul, a accelera sau a frâna. Anvelopa reprezintă o componentă importantă pentru siguranța vehiculului. Scopul său este de a asigura aderența pe carosabil, indiferent de starea pavajului (deteriorat sau în stare bună), configurația drumului (drept sau curbat) sau de condițiile meteo (uscat sau umed).

9 m

este reducerea distanței de frânare în medie pentru un vehicul care circulă cu 80 km/h și este echipat cu anvelope clasa A comparativ cu unul echipat cu anvelope clasa D(2).

Clasele de „aderență pe teren umed” sunt revizuite prin ștergerea clasei D (anterior goală, de exemplu: o anvelopă notată anterior E pe unul dintre aceste criterii, devine D).

Nivelele de zgomot ale anvelopelor

ZGOMOT DE MEDIU
este evaluat în decibeli (dB)

Cele 3 unde sunt acum înlocuite cu o literă: A, B sau C (3 unde = C).

Zgomotul traficului reprezintă un disconfort auditiv. Pentru un vehicul care se deplasează la o viteză constantă de 80 km/h, zgomotul generat de rularea anvelopelor pe carosabil este în general mai mare decât zgomotul motorului. Acest zgomot de rulare depinde de tipul anvelopei precum și de suprafața carosabilului.

O anvelopă clasificată ca nivel A generează un nivel de zgomot la JUMĂTATE din nivelul generat de o anvelopă clasa B (3).

Pictograme noi

Noua etichetă europeană va include, de asemenea:

Un cod QR
în colțul din dreapta sus al etichetei.
Scanați acest cod pentru a descărca mai multe informații despre anvelopă. Este asociat cu o bază de date europeană (EPREL) care oferă toate informațiile referitoare la eticheta anvelopei, precum și o fișă de produs.

simbol 3PMSF 
3 PMSF (3 Peaks Mountain Snow Flake)

Anvelopele marcate cu „3PMSF” sunt singurele care garantează performanță reală pe timp de iarnă, fiind concepute special pentru zăpadă și îndeplinind toate cerințele prin testare obiectivă ⁽⁴⁾

30 m⁽⁵⁾

La 50 km/h, o anvelopă de iarnă frânează în medie pe o suprafață cu 30 m mai scurtă pe drumurile înzăpezite, comparativ cu o anvelopă de vară(5).

simbol ADERENȚĂ PE GHEAȚĂ
Distanța de frânare pe gheață 

Ca punct unic de contact cu drumul, anvelopa este esențială pentru a vă menține siguranța pe drumurile înghețate întâlnite în țările nordice, de exemplu. Acesta este motivul pentru care performanța pe gheață este acum recunoscută de această nouă pictogramă „Aderență pe Gheață”, evidențiind distanța de frânare mai scurtă a acestor anvelope, pe gheață.

1,4 m⁽⁶⁾

La 20 km/h, o anvelopă cu aderență pe gheață frânează cu cel puțin 1,4 m mai scurt pe carosabil cu gheață decât anvelopa de referință All Season.(6)
Anvelopele cu aderență pe gheață sunt special concepute pentru suprafețele drumului acoperite cu gheață și zăpadă compactă și trebuie utilizate doar în condiții climatice foarte severe (de exemplu, la temperaturi scăzute). Utilizarea anvelopelor cu aderență pe gheață în condiții climatice mai puțin severe (de exemplu, condiții de umezeală sau temperaturi mai ridicate) ar putea determina performanțe sub-optime, în special pentru aderență, manevrare și uzură pe carosabil umed.

Ce altceva pot face pentru a îmbunătăți consumul de combustibil și siguranța rutieră?

Modul în care conduceți are, de asemenea, un impact puternic asupra consumului de combustibil și a siguranței rutiere. Din fericire, există numeroase indicații pe care le puteți urma, pentru îmbunătățire:

 

Conducerea ecologică

este unul dintre ele. Conducerea atentă și calmă vă poate ajuta în mod semnificativ la reducerea consumului de combustibil; Puteți găsi mai multe sfaturi și indicații aici.

Distanțele de oprire

trebuie respectate întotdeauna, de asemenea. Păstrarea distanțelor de siguranță vă va permite să anticipați și să utilizați frâna de motor pentru a încetini mașina. 

Presiunea în pneuri

trebuie verificată în mod regulat (mai ales înainte de călătorii lungi) pentru a optimiza consumul de combustibil și aderența pe drum umed.  Aflați cum puteți verifica presiunea în anvelope, aici.

Organizați

călătoria și verificați traficul înainte de a pleca, veți economisi timp și combustibil! Încercați planificarea itinerariului cu ajutorul Via Michelin

Spirit inovativ Michelin

Îmbunătățirile continue ale Michelin au ca scop oferirea unei mobilități sigure, eficiente, accesibile tuturor și mai ecologice. Inovația reprezintă „inima” fiecărei anvelope pe care o fabricăm.

"După cum puteți vedea, problemele de mediu sunt esențiale pentru prioritățile noastre strategice. Pentru a-și reduce mai rapid amprenta ecologică, Michelin s-a angajat să reducă emisiile de CO2 de la toate instalațiile sale de producție cu 50% până în 2030 comparativ cu 2010, cu scopul final de a atinge neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Michelin dezvoltă, de asemenea, soluții pentru utilizarea materialelor regenerabile sau reciclate pentru fabricarea anvelopelor sale, îmbunătățind în același timp și mai mult performanța acestora. Până în 2030, anvelopele MICHELIN vor fi cu 20% mai eficiente din punct de vedere energetic decât în ​​2010. Mâine, totul va fi sustenabil! "

Scott Clark
Vice-Președinte Executiv MICHELIN
​​​​​​​
Automotive, Motorsport, Experiences, și Regiunea Americii
Membru Comitet Executiv al Grupului

Găseşte anvelopa potrivită
Căutare anvelopă
Căutare anvelopă

Alte articole care vă pot interesa

Pentru a afla mai multe informații despre etichetarea UE a anvelopelor

Găsiți cele mai bune sfaturi și indicații pentru mașina dumneavoastră

Noua anvelopă MICHELIN e·Primacy

Mențiuni legale

(1) Pe baza economisirii a 150 de litri de combustibil pe o distanță de 40.000 km la 1,15 € per litru (medie ponderată). Efectul se poate modifica în funcție de vehicul și de condițiile de conducere. Performanță măsurată în conformitate cu metoda de testare stabilită în regulamentul UN ECE R117.
(2) Performanța frânării de la 80 km/h la 20 km/h, măsurată în conformitate cu metoda de încercare stabilită în regulamentul UN ECE R117.
(3) Zgomotul este măsurat pe un vehicul care circulă cu 80 km/h cu motorul oprit, măsurat în conformitate cu metoda de testare stabilită în regulamentul UN ECE R117.
(4) test de eficiență la frânare în condiții de iarnă în conformitate cu metoda ETRTO ({f1}European Tyre and Rim Technical Organisation{/f1}).
(5) Diferența medie în distanță de frânare între o anvelopă de iarnă și o anvelopă de vară. Distanța de frânare pe zăpadă de la 50 la 0 km/h. Teste TÜV SÜD 2013, pe 205/55 R16, realizate la -5 °C.
(6) Performanța frânării pe gheață de la 20 km/h la 5 km/h, măsurată în conformitate cu metoda de testare stabilită în Norma ISO 19447.