Presiunea anvelopelor pentru mașini

mașină edito presiune anvelope mică2 sugestii și sfaturi

mașină edito presiune anvelope mică2 sugestii și sfaturi

O anvelopă pierde din presiune din cauze naturale (tipic în jur de 0.076 bari pe lună). Pierderea de presiune poate fi accelerată de alte pierderi de aer datorate:

• unei pene accidentale
• supapei: care trebuie schimbată de fiecare dată când este schimbată o anvelopă.
• capacului supapei: esențial pentru a garanta un sigiliu etanș.
• roții: care trebuie curățată de fiecare dată când este montată o anvelopă.
• Urmați sfatul producătorului mașinii sau anvelopei, în special în ceea ce privește condițiile de utilizare (sarcini/viteze etc).

• Verificați presiunile când anvelopele sunt reci (anvelopele care nu au fost folosite în ultimele două ore sau care au mers mai puțin de 3 km la viteze reduse).
• Dacă anvelopele sunt fierbinți când sunt verificate, adăugați 0.3 bari la presiunea recomandată de producătorul mașinii. Verificați din nou presiunile când anvelopele sunt reci.
• Nu dezumflați niciodată o anvelopă fierbinte.
• Chiar dacă anvelopele sunt umflate cu nitrogen, presiunile și condiția generală a anvelopei tot trebuie verificate în mod frecvent.

O anvelopă corect umflată îmbunătățește siguranța, este mai economică și mai bună pentru mediu

 

Cum verific presiunea anvelopelor?

  1. Introduceți aparatul de verificat presiunea în tija de supapă de pe anvelopa dumneavoastră.
  2. Aparatul va „ieși” și va arăta un număr care corespunde cu presiunea internă din numărul în bari.
  3. Sunetul care se aude reprezintă aerul care iese din anvelopă. Nu ar trebui să afecteze în mod substanțial presiunea, decât dacă țineți apăsat prea mult aparatul de măsurare a presiunii aerului.
  4. Comparați valoarea măsurată cu valoarea recomandată.
  5. Dacă valoarea depășește numărul recomandat, lăsați să iasă aerul până ce se potrivesc. Dacă este mai mică, adăugați aer până se ajunge la numărul corespunzător.

 

Unde pot găsi presiunea recomandată pentru anvelopele mele?

  • În manualul vehiculului.
  • Pe un abțibild pe ușa șoferului sau pe capacul rezervorului.
  • Nu folosiți numărul de pe flancul anvelopei, deoarece aceste nu indică presiunea necesară în anvelopa dumneavoastră.

 

Despre aparate de măsurare a presiunii

  • Aveți grijă dacă folosiți un aparat de măsurare a presiunii găsit la benzinării. Aparatele de măsurare a presiunii deseori nu sunt de încredere.
  • Cumpărați un aparat de măsurare a presiunii de înaltă calitate și verificați acuratețea sa la o persoană calificată privind anvelopele.

 

Este importantă obținerea rezultatelor corecte

  • Anvelopele cu presiunea scăzută sau cu presiune crescută se pot uza mai repede decât ar trebui, au o aderență redusă și pot mări consumul de combustibil. Durează doar câteva minute pe lună să vă mențineți siguranța și durabilitatea anvelopelor.
car edito tyre pressure small tips and advice

car edito tyre pressure small tips and advice

Menținând anvelopele la presiunea lor corectă, vă veți reduce costurile. Anvelopele cu presiune redusă au tendința de a se supra-încălzi, folosesc mai mult combustibil și se uzează mai repede. De asemenea, umflarea în exces poate reduce durata de viață a anvelpelor, aderența și poate cauza probleme de direcție.

 RULAREA
O anvelopă cu o presiune redusă cu 20% poate parcurge o distanță totală cu 20% mai mică. Asta înseamnă o pierdere de 8000 de km la o distanță totală potențială de 40000 de km.

• CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE DE DIOXID DE CARBON
Anvelopele cu presiune redusă au un consum crescut de combustibil și emisii de dioxid de carbon crescute.

car edito nitrogen benefits tips and advice

car edito nitrogen benefits tips and advice

Azotul: care sunt beneficiile?

Ce este azotul?

Azotul reprezintă doar aer uscat fără oxigen. Aerul conține aproape 79% azot.

Cum este folosit?

  • Majoritatea anvelopelor sunt umplute cu aer comprimat. Dar unii comercianți de anvelope cu amănuntul au început să pună azot în anvelopele lor.
  • Azotul și aer comprimat pot fi amestecate.
  • Majoritatea anvelopelor pot fi umflate cu aer sau azot, atât timp cât sunt respectate presiunile recomandate de producătorul de mașini.

 

Beneficiile:

Când azotul înlocuiește oxigenul, anvelopele pot pierde mai puțin aer, iar presiunea rămâne la valori mai ridicate pentru mai mult timp.

Inspecția anvelopelor:

Din nefericire, există alte posibile surse ale pierderilor (interfața anvelopă/jantă, supapa, interfața supapă/jantă și roată), ceea ce înseamnă că nu există nicio garanție a presiunei menținute nici cu aer, nici cu azot.  Presiunea și condiția generală a anvelopelor trebuie verificată în mod frecvent.

car edito valve tips and advice

car edito valve tips and advice

Supapa: ce ar trebui să știu?

Care este rolul supapei?

  • Se asigură că presiunea anvelopei este menținută în parametrii normali.

  • Blochează pătrunderea umezelii în anvelopă.
  • Capacul supapei este în special important pentru a ajuta la blocarea particulelor de praf ca acestea să nu obstrucționeze supapa. Sunt recomandate capacele de înaltă calitate.

 

Uzură și deteriorări

  • Supapele sunt de obicei făcute din cauciuc și de aceea se uzează în timp.
  • Pot fi deteriorate de viteze mari care provoacă pierderi de aer din anvelope.

 

Când ar trebui să îmi schimb supapele?

De câte ori cumpărați anvelope noi.

Aveți nevoie de ajutor suplimentar?