manufacturing

Fabricarea anvelopei și reciclarea

Sfaturi și recomandări anvelope pentru autoturisme, SUV-uri și utilitare

Anvelope: patru inele de cauciuc ce te pot purta mii de kilometri, pot căra sarcini grele și pot rula pe șosele pietruite, umede, înzăpezite sau cu polei. Cum se fabrică anvelopele? Cum acționează reciclarea anvelopelor în procesul nostru de fabricație? Găsiți răspunsuri în acest articol.

Fabricarea anvelopei

manufacturing full
De la materii prime la anvelope

De la fabricarea anvelopelor noastre, pornim cu peste 200 de materii prime, având grijă să utilizăm tot mai multe materiale sustenabile.

De la aceste materii prime, primul pas este de a face materiale cu proprietăți foarte specifice mecanice și chimice. Aceste proprietăți ne permit să obținem o performanță bună. În particular: aderență bună, putere și sustenabilitate bune.

Din aceste materiale, am proiectat apoi un produs compozit cu două obiective:

1 - Minimizarea cantității de material utilizat
Deoarece, cu cât utilizăm mai puțin material, cu atât limităm impactul anvelopei pe durata întregului său ciclu de viață.

2 - Obținerea performanței maxime
Proiectarea anvelopelor noastre constă în asamblarea acestor materiale în cel mai judicios mod posibil pentru a le face să lucreze la cea mai bună performanță intrinsecă.

Optimizarea impactului de mediu și a condițiilor de muncă

Vizând performanța, sistemul nostru de producție industrială este organizat pentru a:

●    Optimiza impactul de mediu 
Ambiția noastră este de a obține amprentă de carbon zero până în 2050 pe întreaga bază de producție. Am făcut progrese semnificative începând cu 2010. Ținta noastră pentru 2030 a fost aprobată de SBTi (ținte pe baze științifice) ca ambițioasă și în conformitate cu scopurile Acordului de la Paris și a fost făcută de atunci și mai ambițioasă.

●    Optimiza condițiile de lucru pentru a obține o calitate bună a vieții la serviciu pentru personalul MICHELIN.
 

Un produs cu performanță identică în toate țările

Procesul nostru industrial ne permite să reproducem produse identice la scară internațională. Astfel, o anvelopă MICHELIN are exact același nivel de performanță indiferent dacă este fabricată în Statele Unite, în China sau în Europa.

Pașii procesului de fabricare a anvelopelor

1- Înțelegerea prin intermediul cercetării
Studiem utilizarea anvelopelor și obiceiurile de condus ale oamenilor pentru a ne asigura că anvelopele răspund nevoilor tuturor.

2- Dezvoltarea și combinarea materialelor
Într-o anvelopă se găsesc peste 200 de ingrediente. Acestea joacă un rol vital în siguranța, eficiența consumului de carburant, performanță și respectarea mediului. Procentajul în care se regăsesc variază în funcție de tipul de anvelopă ce se produce.

Aceste componente se împart în cinci grupuri:
●    Cauciuc natural:
principala componentă a straturilor benzii de rulare
●    Cauciuc sintetic: parte a benzii de rulare anvelopelor pentru autoturisme, autoutilitare și 4x4. Cercetarea este în derulare pentru dezvoltarea unui cauciuc sintetic (esențială pentru a se atinge performanța vizată) astfel că este obținut din mai multe materiale sustenabile decât din petrol sau gaz.
●    Negru de fum și siliciu: folosite ca agent de ranforsare pentru îmbunătățirea durabilității. Aceste componente pot fi reciclate. Ele pot fi procesate și reutilizate a finalul duratei de viață a anvelopei pentru a fabrica anvelope noi.
●    Cabluri metalice și cu ranforsare textilă: „scheletul" anvelopei formează forma geometrică și asigură rigiditatea. Și metalul poate fi reciclat și se derulează cercetări pentru a investiga reutilizarea anumitor textile, provenite din produse de consumator altele decât anvelopele, pentru fabricarea de noi anvelope.
●    Numeroși agenți chimici: pentru proprietăți unice cum ar fi rezistența redusă la rulare sau aderența excelentă

3- Proiectarea
Folosim simulări pentru a testa și a selecta cele mai bune concepte de anvelope care vor fi dezvoltate. Dificultatea constă în minimizarea cantității de material care îndeplinește criteriile de performanță. Aceste simulări ne permit să prezicem performanța care va fi ulterior confirmată prin teste.

4- Fabricarea
Producem și reproducem fiecare anvelopă în cele mai optimizate modele posibil cu un nivel optim de performanță pentru produs și pentru aspectul economic.

5- Controlul calității
Controlul calității nu este un pas final. Măsurăm calitatea pe durata întregului proces.
Calitatea trebuie respectată la fiecare etapă: proiectare, fabricare și distribuție.

Care este structura anvelopei?

infographic tireanatomy 552

Anvelopa tipică radială conține nouă componente principale.

1- Învelișul interior:
Un strat etanș de cauciuc sintetic pentru asigurarea etanșeității.

2- Pliul carcasei:
Stratul de deasupra învelișului interior, constând în corzi subțiri de fibră textilă (sau cabluri) lipite în cauciuc. 

3- Baza talonului:
Este locul unde anvelopa de cauciuc prinde janta metalică. Puterea de la motor și efortul de frânare sunt transmise de la janta anvelopei către zona de contact cu suprafața șoselei.

4. Taloanele:
Ele prind ferm janta anvelopei pentru a asigura o fixare etanșă și păstrează anvelopa bine etanșată pe jantă. 

5- Flancul:
Protejează lateralul anvelopei de impactul cu pietrele de bordură și șoseaua și prezintă un model specific MICHELIN. Detalii importante privind anvelopa se găsesc imprimate pe flanc, cum ar fi dimensiunea anvelopei și indicele de viteză. 

6- Pliul carcasei:
Determină semnificativ puterea anvelopei.. Este realizat din corzi foarte fine, foarte rezistente din oțel lipit în cauciuc. Este de asemenea suficient de flexibil pentru a absorbi deformările cauzate de limitatoarele de viteză, gropi sau alte obstacole de pe șosea.

7- Pliuri de învelire (sau curea „zero degree”):
Acest strat important de siguranță ajută la menținerea formei anvelopei atunci când se rulează la viteză mare. Pentru a preveni întinderea centrifugală a anvelopei, corzile pe bază de nailon ranforsat sunt încorporate într-un strat de cauciuc și plasate de-a lungul circumferinței anvelopei.

8- Pliuri coroană (sau curele):
Asigură baza rigidă pentru banda de rulare.

9- Banda de rulare:
Este partea care intră în contact cu șoseaua. Asigură tracțiune și aderență la virare pentru anvelopă și este destinată să reziste la uzură, abraziune și căldură. Sculptura sa este destinată unor funcții foarte precise (aderență, evacuarea apei etc.) și include și o dimensiune a modelului specifică MICHELIN.

Reciclarea anvelopelor

În timpul fazei inițiale de proiectare, impactul global al anvelopei este luat în calcul pentru a fi minimizat, incluzându-se materiile prime, fabricarea, transportul, utilizarea și durata limită de utilizare. Fiecare pas este atent analizat pentru a îmbunătăți impactul global. 

După cum vom explica, impactul de mediu este luat în calcul la fabricarea anvelopelor noastre sub diferite aspecte, nu doar acela al reciclării anvelopelor.

Limitarea materiilor prime utilizate

O anvelopă poate susține forțe enorme. Într-adevăr, 35 kg de anvelope montate la un vehicul pot transporta 2,5 tone mai multe zeci de mii de kilometru în condiții de vreme extremă, mergând de la -20°C la peste 40°C. 

Pentru a se obține această performanță și a se proteja, în același timp, mediul, utilizăm o cantitate minimă de material pentru fabricarea anvelopelor noastre.

Cum avantajează mediul limitarea materialului?

●    Cu cât o anvelopă este mai ușoară, cu atât este mai mică disiparea de energie necesară rulării. Acest lucru înseamnă un consum mai mic de carburant la autovehicul, emisii mai reduse de CO2.
●    Cu cât se folosește mai puțin material, cu atât trebuie să extragem mai puține resurse de pe planetă, conservând resursele naturale.
●    Folosirea unei cantități mai mici de materiale va reduce cantitatea de materiale transportate la locul de producție, deci va fi nevoie de mai puțină energie și vor exista mai puține emisii CO2 generate de transport.
 

Performanță făcută să dureze

Anvelopele MICHELIN sunt proiectate să performeze până la ultimul kilometru, adică până la atingerea indicatorilor de uzură legală
Cunoștințele noastre ne permit să asigurăm un nivel excelent de performanță până la atingerea nivelului, evitându-se astfel înlocuirea prematură a anvelopelor.
Folosind anvelopele noastre până la această limită în loc de a le înlocui prea devreme, reduceți impactul de mediu, economisind bani și păstrând corespunzătoare performanța anvelopelor.
Anvelopele noastre arată poziția indicatorilor de uzură, cu marcajele cu omulețul Michelin, ceea ce face mai ușoară verificarea nivelului de uzură a anvelopei.

pn007216

Strategia noastră de a limita impactul asupra mediului merge dincolo de limitarea materiilor prime și de longevitatea anvelopelor. Acest lucru ne conduce spre explorarea unor noi moduri de reciclare.

Cum se poate menține performanța folosind materiale reciclate?

Aceasta este una dintre opțiunile de reciclare pe care le explorăm. Dar nu este vorba numai despre reciclarea componentelor de la alte anvelope la finalul duratei de exploatare pentru a fabrica unele noi. Ne gândim și la reciclarea componentelor de la produsele prelevate de la anvelope cum ar fi sticle de plastic, de exemplu..

Cum se pot produce alte produse din componentele anvelopelor uzate?

O altă opțiune de reciclare privește fabricarea produselor pentru alte utilizări decât cele rutiere, cum ar fi terenurile de tenis. 

Scopul este ca materialele de la anvelopele uzate să poată găsi o a doua viață, alta decât cea din anvelopă, în cadrul unei noi utilizări relevante și compatibile.

tennis

Unde se reciclează anvelopele uzate?

Recuperarea anvelopei: Cel mai simplu este să se ducă anvelopele la un distribuitor local.
Companiile partenere MICHELIN sunt responsabile cu colectarea anvelopelor uzate și reciclarea. Prin acest proces, putem recupera piese ale anvelopelor pentru a le transforma în materiale valoroase ce se pot folosi la fabricarea unor anvelope noi.

În Franța, de exemplu, site-urile de colectare a deșeurilor transportă anvelopele spre centre responsabile cu redirijarea lor spre canalele de reciclare. Același proces se aplică celor mai multe țări de pe glob.

best tyre ranking

Faceți cunoștință cu anvelopele noastre premiate 

Folosiți un browser web care nu este acceptat
Folosiți un browser care nu este acceptat de acest site, ceea ce înseamnă că este posibil ca unele funcții să nu se comporte corespunzător. Astfel, este posibil să apară comportamente ciudate când navigați. Utilizați sau actualizați/instalați unul din următoarele browsere pentru beneficia pe deplin de acest site web