Deteriorarea flancului anvelopei: ce trebuie să faceți?
Ce tipuri de deteriorare a flancului anvelopei pot apărea?
Există 6 categorii principale de deteriorare a flancului:
1 - Zgârieturi și crăpături pe flancul anvelopei
Pe flancul anvelopelor pot apărea zgârieturi. Dacă acestea sunt numeroase și/sau pronunțate, anvelopele trebuie verificate de un specialist.
2 - Tăieturi în flancul anvelopei
O tăietură în flancul anvelopei poate fi mai mult sau mai puțin adâncă.
Gravitatea tăieturii depinde de acest lucru. Dar este dificil pentru un neinițiat să evalueze adâncimea acesteia.
Dacă tăietura este adâncă, este posibil să fi deteriorat stratul carcasei care se află sub cauciuc și ajută la reținerea presiunii. Dacă stratul carcasei este deteriorat, există riscul pierderii bruște a presiunii. În acest caz, anvelopa nu poate fi reparată și trebuie înlocuită.
Dacă tăietura nu este adâncă, este posibil să nu existe un pericol imediat, dar problema este posibil să se agraveze și să pună în pericol siguranța.
Rețineți că acest tip de deteriorare a anvelopei poate apărea atât pe interiorul flancului (nu este vizibilă atunci când examinați vehiculul) anvelopei, precum și pe exteriorul acestuia.
Din aceste motive, după ce treceți peste obiecte ascuțite (de ex. pietre ascuțite), se recomandă să verificați anvelopele, pentru a vă asigura că nu prezintă tăieturi
3 - Umflături și deformări pe flancul anvelopei
„Când vehiculul trece peste o bordură, perpendicular sau unghi, ori peste o groapă, este posibil ca pe flancul anvelopei să apară o deformare.
Arată ca o umflătură în flancul anvelopei.
Este probabil unul dintre cele mai alarmante semnale, deoarece constituie un pericol real.”
Deteriorarea anvelopei din cauza gropilor
Și deplasarea peste o groapă poate provoca apariția unei umflături în flancul anvelopei. Încercați să le evitați când le vedeți pe drum!
Dacă loviți o bordură sau treceți peste o groapă, ar trebui să verificați anvelopele, pentru a vedea dac
De ce este periculoasă o umflătură în anvelopă?
Apariția unei deformări a flancului anvelopei înseamnă că stratul de sub cauciuc al carcasei a fost perforat. Acest lucru vă expune la o pierdere rapidă a presiunii, dacă umflătura se sparge. Dacă acest lucru se întâmplă la viteză mare, de exemplu pe autostradă, pierderea bruscă a aerului din anvelopă poate provoca pierderea controlului asupra vehiculului și un accident.
Ca și în cazul tăieturilor, umflătura poate apărea atât pe interiorul, cât și pe exteriorul anvelopei. Acest lucru înseamnă că este posibil ca umflătura să nu fie vizibilă atunci când examinați vehiculul. Însă dacă anvelopa prezintă o umflătură, de obicei apar vibrații anormale. Acesta este un semn care nu trebuie ignorat, iar anvelopele trebuie verificate urgent de un specialist.
Denivelările pentru reducerea vitezei pot să deterioreze anvelopele și să provoace apariția unei umflături?
Nu. Deoarece sunt proiectate cu o pantă pentru urcare și coborâre, pot deteriora suspensiile, nu și anvelopa.
4 - Crăpături în flancul anvelopei
Crăpăturile în flanc sunt un semn al îmbătrânirii anvelopelor, dar si al expunerii la soare și ozon.
O altă cauză poate fi curățarea flancului anvelopelor. Dacă folosiți substanțe chimice pentru a da luciu anvelopelor, acestea pot elimina agenții de protecție și, prin urmare, pot provoca o crăpare mai rapidă a anvelopelor.
Apariția crăpăturilor în flancul anvelopei este un semn de avertizare că anvelopa se apropie de sfârșitul duratei de viață și că trebuie să vă pregătiți să o înlocuiți. Pentru recomandări, puteți consulta un specialist.
5 - Mici deformări ale flancului anvelopei
Este destul de normal să aapră mici deformări pe flancul anvelopelor radiale (pe majoritatea anvelopelor).
Acest lucru nu afectează performanța acestora.
Flancul anvelopelor tale conține mai multe componente, inclusiv pliuri (textile sau metalice).
În locul în care în care straturile se suprapun poate fi observată adesea o ușoară deformare.
6 - Perforare pe flancul anvelopei
Dacă banda de rulare a anvelopei (partea care intră în contact cu suprafața solului) este perforată (de exemplu de un cui), este posibilă o reparație.
Orificiul este umplut și după ce anvelopa este montată la loc pe jantă, roata poate fi utilizată din nou fără probleme.
Însă pentru flancul anvelopei este diferit. Dacă flancul este perforat sau tăiat, repararea anvelopei și restabilirea calităților de deformare ale acesteia, obligatorii pentru performanțe optime, este imposibilă. Prin urmare, în acest caz anvelopa trebuie înlocuită.
Cum se previne deteriorarea flancului anvelopei
- Asigurați-vă că anvelopele sunt umflate la presiunea recomandată (informațiile se regăsesc de obicei în manualul de utilizare a vehiculului sau pe un autocolant de pe ușa șoferului)
- Evitați lovirea bordurilor
- Evitați gropile
- Verificați periodic dacă anvelopele prezintă crăpături, tăieturi, rupturi sau umflături
- Evitați curățarea flancului anvelopelor cu produse de curățare, în special cu produse care conțin silicon.