electric car winter tyres

Vehiculele electrice au nevoie de anvelope de iarnă?

Sfaturi și recomandări anvelope pentru autoturisme, SUV-uri și utilitare

În momentul alegerii anvelopelor trebuie luate întotdeauna în considerare particularitățile vehiculelor electrice (EV). Dar acest lucru este valabil și pentru anvelopele de iarnă? Anvelopele de iarnă sunt obligatorii pentru acest tip de vehicul? Vehiculele electrice au nevoie de anvelope speciale de iarnă? Care sunt cele mai bune anvelope de iarnă pentru vehiculele electrice? Ce anvelope MICHELIN garantează siguranța, ecologia și confortul pe timp de iarnă pentru vehicule electrice? Pentru răspunsuri la toate întrebările pe care le aveți despre anvelopele de iarnă pentru vehicule electrice, citiți în continuare.

Care este diferența dintre anvelopele pentru vehicule electrice și anvelopele pentru vehiculele non-electrice?

La proiectarea anvelopelor pentru vehicule electrice trebuie să ținem cont de diferențele dintre vehiculele electrice și non electrice (cu motor cu ardere internă). În funcție de tipul vehiculului, comportamentul rutier, mediul înconjurător și condițiile de deplasare, performanțele anvelopelor unui vehicul EV pot fi diferite de cele ale unui vehicul non EV.

Vehiculele electrice sunt mai grele din cauza bateriilor, așa că au nevoie de anvelope care pot suporta o masă suplimentară. Bateria unui vehicul electric stochează energia, iar motorul său electric furnizează un cuplu instantaneu… și este perfect silențios! În cazul unui vehicul electric, imediat ce apăsați pedala de accelerație, puterea vehiculului este disponibilă 100%. Acest lucru înseamnă că transferurile de greutate sunt mai bruște și mult mai intense decât la un vehicul cu motor cu ardere internă, și afectează uzura anvelopelor.

Un alt factor care impune ca anvelopele pentru vehicule electrice să fie diferite de anvelopele pentru vehiculele non-electrice este zgomotul. Datorită lipsei zgomotului unui motor clasic, zgomotul anvelopelor pe suprafața de rulare este mult mai prezent într-un vehicul electric. De aceea, producătorii trebuie să creeze  anvelope mult mai silențioase. Astfel, zgomotul perceput în interior este redus.

Însă există anvelope care pot fi utilizate pe ambele tipuri de vehicule, EV și non-EV.

Vehiculele electrice au nevoie de anvelope de iarnă? 

Deși există diferențe între vehiculele electrice și cele non-electrice, necesitatea utilizării anvelopelor de iarnă este aceeași și trebuie luată în calcul dacă temperatura scade în mod consecvent sub 7 grade Celsius. Mai mult decât atât, necesitatea utilizării anvelopelor de iarnă trebuie luată în calcul pentru siguranța dumneavoastră și a pasagerilor, deoarece cele mai bune anvelope de iarnă pentru vehicule electrice își păstrează flexibilitatea și pot permite chiar înjumătățirea distanței de frânare.

Dacă aveți nevoie de anvelope de iarnă performante, MICHELIN Pilot Alpin 5, MICHELIN Pilot Alpin 5 SUV și MICHELIN Pilot Alpin PA4 sunt opțiuni excelente pentru vehiculul dumneavoastră electric, pe timp de iarnă. Aceste anvelope au fost proiectate și aprobate de producătorii de vehicule premium, oferind control și aderență de lungă durată pe carosabil ud, uscat și acoperit cu zăpadă. Acestea sunt proiectate pentru a asigura distanțe reduse de frânare în condiții de iarnă, având în același timp un impact redus asupra consumului de combustibil,datorită rezistenței reduse la rulare și oferind mai multă libertate vehiculului EV. De asemenea, acestea țin cont de greutatea și cuplul mărite ale unui vehicul EV și sunt proiectate pentru a asigura durabilitate maximă (1) și siguranță ridicată.

Pentru vehiculele electrice „mai mici”, cum ar fi BMW i3 sau Renault Zoé, dacă vă confruntați cu condiții grele de iarnă vă puteți baza pe MICHELIN Alpin 6. Această anvelopă a fost foarte apreciată de unele organisme precum ADAC și a contribuit la obținerea de către MICHELIN în 2021 și 2020 a premiului pentru producătorul de anvelope de iarnă, acordat de Autobild. Și vă va oferi performanțe de frânare și tracțiune pe zăpadă durabile (2).

Vehiculul electric poate fi echipat și cu MICHELIN CrossClimate², maestrul categoriei all season în Europa (3). Cu MICHELIN CrossClimate² veți economisi timp și bani și veți păstra aceeași anvelopă pe tot parcursul anului, pentru o deplasare în siguranță oriunde, indiferent de condițiile meteorologice. A doua generație de MICHELIN CrossClimate² este deja omologată pe un vehicul pur electric, cum ar fi Volvo XC40. De asemenea, este disponibilă și pentru Renault Zoé, BMW i3, Volkswagen ID4, iar în 2022 va fi lansată pentru Volkswagen ID3.

În condiții mai grele de iarnă, anvelopa de iarnă MICHELIN X-ICE SNOW sau anvelopa de iarnă cu crampoane MICHELIN X-ICE NORTH 4 sunt o opțiune excelentă. Anvelopa MICHELIN X-Ice North 4 este proiectată pentru maximizarea controlului pe gheață, deoarece această tehnologie cu crampoane pentru anvelope asigură frânare și aderență îmbunătățite pe gheață și a fost proiectată pentru frânare și accelerare excelente pe zăpadă și rezistență mai redusă la rulare decât ale anvelopei din generația anterioară (4).  În plus, datorită algoritmului matematic utilizat pentru a stabili amplasarea crampoanelor anvelopei, nivelul de zgomot este foarte redus pentru o anvelopă cu crampoane. Totuși, dacă nivelul de zgomot și confortul reprezintă un motiv de îngrijorare, o anvelopă de iarnă fără crampoane poate fi o opțiune mai potrivită. 

De ce să alegeți anvelopele de iarnă MICHELIN pentru vehicule electrice?

Michelin proiectează anvelope de iarnă la cele mai înalte standarde pentru toate vehiculele. Vehiculele electrice pot solicita suplimentar anvelopele în privința a 3 aspecte de bază: uzura, autonomia și zgomotul; iar Michelin are o ofertă diversificată de anvelope de iarnă, proiectată pentru a răspunde acestor nevoi specifice, oferind în același timp mobilitate și siguranță pe timp de iarnă, precum și cele mai bune anvelope de iarnă pentru vehicule electrice.

MICHELIN’s best winter tyres for electric cars

Uzura. Anvelopele de iarnă Michelin sunt recunoscute pentru longevitate, iar acest lucru este valabil și pentru ultimele noastre modele: Gama MICHELIN X-ICE SNOW, MICHELIN X-ICE NORTH 4, MICHELIN Pilot Alpin 5.  Deoarece vehiculele electrice tind să fie mai grele, Michelin s-a pregătit și multe dimensiuni de anvelope de iarnă există deja în varianta XL (pentru sarcină suplimentară).

  • Autonomia. Michelin a fost un pionier al tehnologiei cu rezistență scăzută la rulare, cu peste 3 decenii de experiență în domeniu. MICHELIN GreenX, prima anvelopă care a permis economisirea de energie, a fost lansată în 1992. De atunci, Michelin a depus eforturi permanente pentru reducerea rezistenței la rulare a anvelopelor sale.  Gama include anvelopa  MICHELIN X-Ice Snow, a cărei rezistență la rulare a fost redusă cu 9%, comparativ cu anvelopa din generația anterioară (5).
  • Zgomotul.  Anvelopele de iarnă MICHELIN sunt proiectate cu tehnologia Piano, care asigură reducerea zgomotului. MICHELIN Pilot Alpin și MICHELIN Latitude Alpin oferă niveluri foarte reduse de zgomot.  Fiind astfel alegerea ideală pentru vehiculele electrice.

 

În concluzie, Michelin are o gamă completă de anvelope de iarnă, pentru a răspunde cerințelor curente ale vehiculelor electrice și clienților. 

Cum se aleg anvelopele de iarnă potrivite pentru vehiculele electrice?

Alegerea celor mai bune anvelope de iarnă pentru vehiculele electrice este asemănătoare cu alegerea unei anvelope de iarnă pentru un vehicul non-electric.  Trebuie să luați în calcul performanțele anvelopei pe zăpadă și pe gheață (de ex. tracțiune, frânare), disponibilitatea anvelopei, garanția anvelopei, prețul etc. Există factori suplimentari pe care vă recomandăm să-i luați în calcul atunci când alegeți o anvelopă de iarnă pentru vehiculul dumneavoastră electric: autonomia, greutatea, cuplul și zgomotul, după cum s-a menționat mai sus. 

Dacă sunteți un șofer de vehicul electric preocupat de autonomia generală a vehiculului, atunci alegerea uneia dintre cele mai bune anvelope de iarnă pentru vehiculele electrice, cu rezistență redusă la rulare, este o opțiune excelentă pentru dumneavoastră. Vehiculele electrice sunt mai grele decât vehiculele non-electrice, ceea ce înseamnă că va trebui să alegeți o anvelopă care să poată transporta în siguranță sarcina suplimentară a vehiculului.  Puteți găsi aceste informații în manualul de utilizare a vehiculului sau pe autocolantul cu informații despre anvelope de pe ușa șoferului. În plus, vehiculele electrice tind să aibă un cuplu mai mare și mai multă putere de accelerare decât un vehicul non-electric, ceea ce poate crește uzura anvelopelor. Dacă doriți să vă bucurați mult timp de performanța anvelopelor de iarnă, alegeți una dintre anvelopele de iarnă Michelin care oferă performanțe de lungă durată pentru vehiculul electric.  

Anvelopele au un impact semnificativ asupra comportamentului vehiculelor, de aceea este important să aveți cele mai bune anvelope de iarnă pentru vehicule electrice. Condusul pe timp de iarnă este dificil, indiferent de vehiculul pe care îl conduceți. De aceea este necesară alegerea unei anvelope de iarnă premium, care oferă performanțe excelente pe timp de iarnă, siguranță și mobilitate. Anvelopele de iarnă sunt proiectate să fie mai performante într-o gamă diversificată de condiții de iarnă, cum ar fi drumurile ude, noroiul, zăpada și gheața. De asemenea, acestea îmbunătățesc aderența și performanțele vehiculului în astfel de condiții și scurtează distanțele de frânare, pentru o siguranță îmbunătățită. Pe scurt, anvelopele de iarnă potrivite pentru un vehicul electric pot fi aceleași anvelope de iarnă ca pentru un vehicul non-electric. 

Cum pot proteja anvelopele vehiculului electric?

La fel ca orice alte anvelope, există două moduri principale prin care puteți proteja anvelopele vehiculului electric și optimiza astfel durata de utilizare a acestora: întreținerea și stilul de condus.

Întreținerea anvelopelor pentru vehicule electrice implică monitorizarea presiunii, geometriei roților și uzurii.

Presiunea în anvelopele de iarnă ale vehiculului electric este un factor important, care afectează autonomia acestuia. Deplasarea cu o presiune prea mică în anvelopele de iarnă va duce la un consum inutil de electricitate, deoarece crește rezistența la înaintare a anvelopelor. Ca să nu mai vorbim de faptul că umflarea incorectă a anvelopelor de iarnă poate duce la uzura prematură a acestora. Rețineți că producătorul lipește pe vehicule un autocolant care indică presiunea recomandată în funcție de dimensiunea anvelopelor. De asemenea, există recomandări în funcție de faptul dacă vehiculul este încărcat sau nu, pentru a verifica presiunea.

Condusul eco este o expresie pe care o auzim tot mai des în zilele noastre și pe bună dreptate. Cu obiectivul de a reduce consumul de energie, stilul de condus potrivit nu doar maximizează autonomia unui vehicul electric, dar optimizează și calitățile și performanțele anvelopelor vehiculelor electrice.

Pe scurt, stilul de condus este foarte important. Utilizați accelerație moderată și frânare ușoară, cu recuperarea energiei. Executați cu grijă virajele. Acesta este cel mai bun mod de a maximiza autonomia bateriei și longevitatea anvelopelor vehiculului electric.

Există recomandări pentru condusul pe timp de iarnă a unui vehicul electric? 

Drive safely in winter with the best winter tyres for electric cars

Primul lucru pe care trebuie să-l luați în calcul este că, deoarece au baterii, vehiculele electrice sunt de obicei mai grele decât vehiculele obișnuite. La deplasarea pe același drum, folosind aceleași anvelope, cel mai adesea distanțele de frânare ale vehiculului mai greu vor fi mai mari. Acest lucru este valabil mai ales în condiții de iarnă, când drumurile pot fi acoperite de gheață și de zăpadă. Șoferii vehiculelor electrice trebuie să mărească distanța până la vehiculul din față, precum și distanța și timpul de frânare. Desigur, utilizarea unora dintre cele mai bune anvelope de iarnă pentru vehiculele electrice, cum ar fi MICHELIN® X-Ice SNOW tyre, proiectate pentru a reduce distanțele de frânare, ar trebui să ajute.

De asemenea, vehiculele electrice dezvoltă un cuplu ridicat, care favorizează pierderile de aderență. Accelerarea lină și manevrarea fără mișcări bruște a volanului vă va ajuta să mențineți controlul vehiculului. Mișcările vor crește riscul de patinare a anvelopelor. Pentru a vă menține sau chiar spori încrederea în timp ce conduceți un vehicul electric pe timp de iarnă, trebuie să exersați și să stăpâniți accelerarea lină și manevrarea fără mișcări bruște a volanului.

De cele mai multe ori, vehiculele electrice dispun de diferite posibilități de frânare cu recuperarea energiei. Când eliberați accelerația, vehiculul poate încetini mai rapid, iar bateria se va încărca mai repede, ori poate încetini mai ușor, iar bateria nu se va încărca la fel de repede. Dacă selectați modul de frânare cu recuperarea energiei mai puternic, acesta acționează asemănător sistemului de frânare. Când carosabilul este alunecos, decelerarea prea rapidă este posibil să provoace pierderea controlului. Acest lucru este foarte important de luat în calcul la abordarea unui viraj. Trebuie să încetiniți întotdeauna treptat și să faceți acest lucru în timp ce conduceți pe drum drept. Pentru informații suplimentare despre frânarea într-un viraj, citiți și urmăriți recomandările noastre privind condusul în siguranță pe timp de iarnă.

Unde trebuie să mergeți pentru lucrări de service la anvelopele de iarnă pentru vehicule electrice?

Se recomandă să contactați distribuitorul de anvelope, pentru că acesta dispune de tehnicienii specializați în vehicule electrice și de echipamentele adecvate. Toți distribuitorii Michelin sau dealerul de la care ați achiziționat vehiculul electric pot fi opțiuni viabile.

Aveți o pană de cauciuc? Deși montarea unei roți de rezervă la domiciliu este posibilă, este mai simplu, mai sigur și mult mai rapid să apelați un specialist. Vă recomandăm să aveți însă la bord echipamentul de urgență necesar.

map search desktop

Găsiți rapid un magazin de anvelope din apropierea dumneavoastră

Caută după
Adresă, Oraș sau Cod poștal
Autoturism
  • Autoturism
  • Motocicletă
Află locația mea
Caută

Mențiuni legale

(1) Teste externe realizate de DEKRA Test Center la solicitarea Michelin, pe VW Golf VII în martie și aprilie 2018, pentru dimensiunea 225/40 R18, cu CONTINENTAL WinterContact TS850P, DUNLOP WinterSport5, GOODYEAR UltraGrip Performance Gen 1, PIRELLI Winter SottoZero3 și Nokian WRA4 și teste externe realizate de DEKRA Test Center la solicitarea Michelin, pe VW Passat în februarie și martie 2019, pentru dimensiunea 235/45 R18, cu CONTINENTAL WinterContact TS850P și CONTINENTAL WinterContact TS860S. Teste de rezistență la rulare realizate în 2018 de TÜV SÜD pentru dimensiunea 225/40 R18 92V XL, care compară anvelopele MICHELIN Pilot Alpin 5 și MICHELIN Pilot Alpin 4 și realizate intern de Michelin cu anvelopa MICHELIN Pilot Alpin 5, pentru regulamentul R117.

 

(2) Teste de frânare carosabil ud și acoperit cu zăpadă, realizate de TÜV SÜD Product Service în decembrie 2017 - ianuarie 2018 la solicitarea Michelin, pentru anvelope cu dimensiunea 205/55 R16 91H ce echipează un model Volkswagen Golf 7 și compară anvelopa MICHELIN Alpin 6 cu MICHELIN Alpin 5, nouă și uzată. Anvelopă uzată înseamnă uzată pe mașină (șlefuită) până la adâncimea indicatorului de uzură a profilului, în conformitate cu regulamentul european ECE R30r03f privind indicatorul de uzură a profilului. Respectați întotdeauna legislația locală referitoare la anvelopele de iarnă.

 

(3) Echilibrul performanțelor - echilibrul performanțelor a fost dovedit prin teste efectuate în 2020 și 2021 privind frânarea pe carosabil uscat și umed cu anvelope noi și uzate, frânarea pe zăpadă cu anvelope noi și uzate, tracțiunea pe zăpadă cu anvelope noi și uzate, rezistența la rulare, longevitatea - consultați detaliile de testare din mențiunile legale a, b, c, d, e, f - MICHELIN CrossClimate 2 obține 6 poziții fruntașe la 9 teste.
(a) - Testul de frânare pe zăpadă - teste de frânare pe zăpadă efectuate de TÜV SÜD Product Service la solicitarea Michelin, între 30 și 10 km/h, în februarie 2021 (cu anvelopă nouă și tocită 2 mm), pentru anvelope cu dimensiunea 205/55 R16 94V XL ce echipează un model VW Golf 7 și compară MICHELIN CrossClimate 2 (nouă: uzată 100%: 100%) cu MICHELIN CrossClimate + (nouă: uzată 95%: 88,1%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nouă: 92,4% - uzată: 70,9%); CONTINENTAL AllSeasonContact (nouă: 99,5% - uzată: 96,4%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nouă: 97,6% - uzată: 94,1%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nouă: 81,9% - uzată: 77,0%).

(b) - Testul de tracțiune pe zăpadă - teste de tracțiune pe zăpadă efectuate de TÜV SÜD Product Service la solicitarea Michelin, în februarie 2021 (cu anvelopă nouă și tocită 2 mm), pentru anvelope cu dimensiunea 205/55 R16 94V XL ce echipează un model VW Golf 7 și compară MICHELIN CrossClimate 2 (nouă: 100% - uzată: 100%) cu MICHELIN CrossClimate + (nouă: 95,1% - uzată: 87,5%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nouă: 84,6% - uzată: 65,2%); CONTINENTAL AllSeasonContact (nouă: 95,6% - uzată: 91,9%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nouă: 94,6% - uzată: 90,6%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nouă: 72,0% - uzată: 54,2%).
(c) Testul de frânare pe carosabil ud - teste de frânare pe carosabil ud efectuate de TÜV SÜD Product Service la solicitarea Michelin, între 80 și 20 km/h, în octombrie 2020 - aprilie 2021 (uzată înseamnă atunci când se folosește uzată pe mașină (tocită) la adâncimea indicatorului de uzură a benzii de rulare, conform regulamentului european: ECE R30r03f), pentru anvelope cu dimensiunea 205/55 R16 94V XL ce echipează un model VW Golf 7 și compară MICHELIN CrossClimate 2 (nouă: 100% - uzată: 100%) cu MICHELIN CrossClimate + (nouă: 98,2% - uzată: 101,1%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nouă: 103,2% - uzată: 99,5%); CONTINENTAL AllSeasonContact (nouă: 94,9% - uzată: 96,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nouă: 95% - uzată: 93,5%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (nouă: 96,7% - uzată: 89%).(d) Testul de frânare pe carosabil uscat - teste de frânare pe carosabil uscat efectuate de TÜV SÜD Product Service la solicitarea Michelin, între 100 și 0 km/h, în februarie 2021, pentru anvelope cu dimensiunea 205/55 R16 94V XL ce echipează un model VW Golf 7 și compară MICHELIN CrossClimate 2 (100%) cu MICHELIN CrossClimate + (96,2%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%); CONTINENTAL AllSeasonContact (92,4%); GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (89,9%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (89,4%).
(e) Longevitatea - test de longevitate efectuat de DEKRA TEST CENTER la solicitarea Michelin, în decembrie 2020, pentru anvelope cu dimensiunea 205/55 R16 94V XL ce echipează un model VW Golf 7 și compară MICHELIN CrossClimate 2 (100%); CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%) ți GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%); BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%); PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Testul de longevitate în condiții de utilizare reale medii (D50), pe parcursul a 14.460 km și longevitate extrapolată de 1,6 mm.
(f) - Rezistența la rulare - teste de rezistență la rulare efectuate pe mașină de Applus Idiada la solicitarea Michelin, în august 2020, pentru dimensiunea 205/55 R16 94V XL, ce compară MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) cu MICHELIN CrossClimate + (8,20 kg/t). Condusul ecologic depinde foarte mult de stilul de condus, tipul de vehicul sau presiunea din anvelope.
Rezultatele pot varia în funcție de condițiile meteorologice și de deplasare.

 

(4) Pe baza studiilor interne efectuate de Michelin la centrul tehnologic Ladoux (Clermont-Ferrand) între august 2016 și noiembrie 2017, pe anvelopele 205/55R16 X-Ice North 3 și 205/55R16 X-Ice North 4.

(5) reducerea cu 9% a rezistenței la rulare, pe baza studiilor interne efectuate la centrul tehnologic Ladoux (Clermont-Ferrand, Franța) între august 2019 și ianuarie 2020 și care compară anvelopa MICHELIN X-Ice SNOW cu MICHELIN X-ICE Xi3, cu dimensiunea 195/65R15 și utilizează metoda ISO 28580 la 50 mile/h (80 km/h).

Folosiți un browser web care nu este acceptat
Folosiți un browser care nu este acceptat de acest site, ceea ce înseamnă că este posibil ca unele funcții să nu se comporte corespunzător. Astfel, este posibil să apară comportamente ciudate când navigați. Utilizați sau actualizați/instalați unul din următoarele browsere pentru beneficia pe deplin de acest site web