Găsiți un distribuitor

Cum se umflă anvelopele?

Umflarea anvelopelor este un factor important pentru siguranța dumneavoastră și a pasagerilor. Dacă presiunea în anvelope este incorectă, acest lucru poate afecta și costurile de exploatare ale vehiculului, datorită uzurii premature a anvelopelor și unui consum de combustibil mai ridicat.

În acest articol veți afla când trebuie să verificați presiunea în anvelope și cum se umflă anvelopele, în 3 pași simpli. Veți vedea că presiunea în anvelope trebuie să fie diferită în funcție de temperatura acestora și că trebuie verificată periodic și roata de rezervă, deși nu la fel de des ca celelalte anvelope. 

De asemenea, vom aborda problema compresorului portabil pentru umflarea anvelopelor ca alternativă la stațiile de alimentare și vă vom ajuta să decideți dacă trebuie să umflați anvelopele cu azot.

La ce riscuri vă expuneți dacă anvelopele nu sunt umflate corespunzător?

Dacă presiunea în anvelope este prea mică

  • Crește consumul de combustibil

  • Anvelopele se uzează mai rapid și mai neuniform. Durata de exploatare a unei anvelope a cărei presiune este cu 20% mai mică decât valoarea normală poate fi redusă cu 20%. Exemplu: pentru o distanță estimată de 40.000 km, anvelopa s-ar putea să permită parcurgerea unei distanțe mai mici cu 8.000 km.

  • Comportamentul rutier este periculos și anvelopele generează căldură care, la viteză ridicată poate provoca și o explozie de cauciuc.

  • De asemenea, cresc emisiile de CO2.

Dacă presiunea în anvelope este prea mare

  • Durata de exploatare a anvelopelor este redusă, ca urmare a uzurii accelerate a părții centrale a benzii de rulare

  • Comportamentul rutier este periculos, în special pe carosabil ud.

Când trebuie să verificați presiunea în anvelope?

O anvelopă pierde aer în mod natural: de obicei aproximativ 0,1 bari (1,45 PSI) pe lună.
Acest fenomen poate fi accelerat și de alte surse de pierderi, precum:

  • O pană accidentală

  • O valvă defectă: aceasta trebuie înlocuită la fiecare înlocuire de anvelopă (inclusiv valvele cu senzor de presiune)

  • Absența unui capac pentru valvă: acesta este esențial pentru a garanta o etanșare perfectă

  • Starea jantei: aceasta trebuie curățată la fiecare montare a unei anvelope



De aceea, vă recomandăm să verificați presiunea în anvelope o dată pe lună și înainte de un drum lung.

În acest articol puteți afla mai multe informații despre cauzele pierderii presiunii.

Dacă nu utilizați anvelopele o perioadă lungă de timp, de exemplu dacă înlocuiți anvelopele de 2 ori pe an, pentru a alterna între anvelopele de vară/iarnă, este esențial să verificați presiunea atunci când remontați anvelopele pe vehicul.

O anvelopă umflată corespunzător este mai sigură, mai economică și mai ecologică!

Cum puteți umfla anvelopele în 3 pași

Pasul 1: identificați presiunea recomandată pentru anvelopele dumneavoastră.

Nu căutați presiunea recomandată pe flancurile anvelopelor, nu se regăsește aici!

De obicei presiunea recomandată se regăsește:

  • Pe o etichetă de pe stâlpul ușii șoferului sau pe spatele clapetei bușonului rezervorului de combustibil

  • În manualul de utilizare al vehiculului, aflat de obicei în torpedo

  • De asemenea, puteți utiliza calculatorul nostru de presiune

Pasul 2: verificați presiunea în anvelope

  • Mergeți la o pompă de umflare a anvelopelor aflată la o stație de alimentare
  • Introduceți ștuțul de umflare în valva anvelopei
  • Manometrul afișează presiunea internă în bari sau PSI
  • Fâsâitul pe care îl auziți este provocat de aerul care iese din anvelopă. Acesta nu ar trebui să afecteze semnificativ presiunea în anvelopă.

Pasul 3: reglați presiunea în anvelope

  • Comparați presiunea afișată pe manometru cu recomandarea producătorului vehiculului

  • Dacă este mai mare decât valoarea recomandată, eliberați aer până când presiunea ajunge la valoarea dorită 

  • Dacă este mai mică decât valoarea recomandată, umflați anvelopele la presiunea recomandată.

Cum se umflă anvelopele atunci când sunt calde sau reci?

  • Este de preferat să verificați presiunea atunci când anvelopele sunt reci (vehiculul nu a fost utilizat în ultimele 2 ore sau a parcurs mai puțin de 3 kilometri cu viteză redusă) 

  • Dacă însă presiunea este verificată atunci când anvelopele sunt calde, adăugați 0,3 bari (4,35 PSI) la presiunea recomandată de producătorul vehiculului. Presiunea trebuie apoi verificată și reglată din nou atunci când anvelopele sunt reci.

  • Nu dezumflați niciodată o anvelopă caldă (presiunea crește odată cu temperatura).

Trebuie verificată și presiunea în roata de rezervă?

Deoarece o anvelopă pierde aer în mod natural, desigur că trebuie să verificați și roata de rezervă. Însă deoarece această roată nu este utilizată zilnic, puteți să o verificați o dată sau de 2 ori pe an

Importanța unui manometru calibrat

Aveți grijă dacă utilizați o pompă de umflare a anvelopelor de la o stație de alimentare: manometrul acesteia nu este întotdeauna calibrat și, prin urmare, nu este întotdeauna fiabil.

Din acest motiv, este important:

  • Să verificați periodic presiunea la un specialist

  • Sau să verificați personal presiunea în anvelope cu un manometru calibrat (acesta se găsește în magazinele de specialitate)

Compresorul portabil pentru umflarea anvelopelor: o alternativă la stațiile de alimentare

Compresorul portabil pentru umflarea anvelopelor: o alternativă la stațiile de alimentare

Unde puteți să găsiți un compresor portabil pentru umflarea anvelopelor?

Compresorul portabil poate fi achiziționat din magazinele de accesorii auto și din unele supermarketuri.

Compresorul portabil MICHELIN MCX6 pentru umflarea anvelopelor

Ar trebui să umflați anvelopele cu azot?

Ce este azotul?

Azotul este aer din care a fost eliminat oxigenul. Azotul reprezintă aproximativ 79% din concentrația aerului.

Cum este utilizat azotul?

În timpul asamblării, anvelopele sunt umflate mai ales cu aer comprimat. Dar unii specialiști pot propune umflarea numai cu azot.
Majoritatea anvelopelor pot fi umflate cu aer sau cu azot, dacă este respectată presiunea recomandată de producătorul vehiculului.
Azotul și aerul comprimat pot fi amestecate fără probleme (pentru reglarea presiunii, de exemplu).

Avantajele azotului

Pin înlocuirea oxigenului cu azot, anvelopele pierd mai puțin aer și păstrează mai mult timp presiunea dorită.

Verificați presiunea în anvelope, chiar dacă anvelopele sun umflate cu azot

Din păcate există alte surse posibile de pierderi (suprafața de contact dina anvelopă și jantă, îmbinarea dintre valvă și jantă etc.) și nici aerul sau azotul nu-și pot menține la infinit presiunea corespunzătoare.
Asigurați-vă că verificați presiunea în anvelope cel puțin o dată pe lună și înainte de un drum lung.

 

Unde puteți umfla anvelopele cu azot?

Stațiile de alimentare nu asigură umflarea anvelopelor cu azot. Acest serviciu se taxează și este oferit de obicei de specialiști, garaje sau distribuitori. De exemplu, acest serviciu este oferit de rețeaua Euromaster din Europa.

Care este rolul valvei anvelopei?

  • Menține presiunea în anvelopă la valoarea recomandată
  • Previne pătrunderea umezelii în anvelopă
  • Capacul joacă un rol esențial în prevenirea colmatării cu praf a valvei și asigură etanșeitatea acesteia. Vă recomandăm să utilizați capace de bună calitate.