România

TOTUL DESPRE ANVELOPE

Nu judecati o carte doar uitandu-va la coperta

Michelin 18 Mai 2010

Structura unei anvelope

La prima vedere, o anvelopa este doar neagra si rotunda, cu o gaura in mijloc. Puneti-va ochelarii cu raze X si veti vedea o poveste destul de diferita.

Anvelopa MICHELIN este un tot complex de inalta tehnologie, avand mai multe componente si folosind o varietate larga de materii prime, care este esentiala pentru securitatea dumneavoastra si deplasarea eficienta a vehiculului dumneavoastra.

Compozitia de cauciuc variaza in cadrul aceleiasi anvelope. Fiecare material are proprietati foarte diferite, ale caror fabricatie cere o mare precizie. Fiecare este proiectat cu meticulozitate pentru cerintele de flexibilitate si putere, prindere si asa mai departe. Lungimi uriase de fire metalice si sintetice si de cordoane sunt de asemenea folosite.

 

 

Care este structura unei anvelope?

Multe straturi intra in anvelopa finala, precum:

1. Captuseala Interioara

Un strat de cauciuc sintetic inchis ermetic, acest echivalent modern al camerei de aer este fabricat din cauciuc etans. Verificati presiunea aerului lunar, deoarece unele pierderi de aer se pot produce in timp.

2. Pliurile armaturii

Alcatuita din fibre textile, cordoane subitri lipite in cauciuc, aranjate in linii drepte si stranse in cauciuc, aceste cabluri sunt in mare masura responsabile pentru determinarea fortei anvelopei si pentru a o ajuta sa reziste presiunii: exista aproximativ 1400 de cordoane, dintre care fiecare poate rezista unei forte de 15 kg.

3. Zona joasa a talonului

Aceasta este locul in care anvelopa din cauciuc se prinde de janta de metal. Energia de la motor si efortul de franare sunt transmise de la janta anvelopei catre suprafetele de contact cu suprafata drumului. Aceasta nu este mai mare decat mana unui om.

4. Fire talon

Acestea prind anvelopa ferm de janta rotii pentru o putere maxima. Fiecare fir poate suporta o sarcina de pana la 1800 kg, fara risc de rupere. Opt dintre acestea se regasesc si pe masina dumneavoastra, cate doua pe fiecare anvelopa. Acesta inseamna o putere masiva de 14.400 kg: o masina din clasa medie cantareste aproximativ 1.500 kg.

5. Flancul

Protejeaza anvelopa impotriva impactului cu trotuare, gropi etc. Flancul tare, din cauciuc, are de asemenea marcaje care va spun informatii importante cu privire la anvelope.

6. Pliurile carcasei

In mare parte responsabila pentru determinarea fortei anvelopei, carcasa este alcatuita din cabluri de otel foarte fine, rezistente, lipite in cauciuc. MICHELIN si-a insusit arta unei fixari perfecte, care este absolut esentiala pentru siguranta dumneavoastra. Aceasta inseamna ca anvelopa poate rezista solicitarilor si tensiunilor din viraje si nu devine mai mare prin rotire. Este suficient de flexibila pentru a absorbi deformarile cauzate de lovituri, bucati de pietre si alte obstacole din drum.

7. Stratul de siguranta

Numit uneori centura "grad zero", acest important strat de siguranta reduce incalzirea produsa de frecare si ajuta la mentinerea formei anvelopei la viteza ridicata. Pentru a preveni intinderea anvelopei din cauza vitezei, cordoanele de nailon ranforsat sunt impaturite intr-un strat de cauciuc si dispuse in jurul circumferintei anvelopei.

8. Stratul benzii de rulare

Intrucat suprafata de contact, o parte a benzii de rulare a anvelopei care atinge solul, este de marimea unei maini, stratul de banda de rulare este proiectat sa reziste unor presiuni extraordinare. De asemenea, are aderenta pe toate tipurile de suprafete, rezista uzurii si abraziunii, si se incalzeste cat mai putin posibil. In consecinta, are un rol foarte important
Astfel, aceasta uimitoare structura este mult mai mult decat doar neagra, rotunda si cu o gaura în mijloc.

ANVELOPE MICHELIN AUTOMOBILE

Vi le recomandam dupa detaliile automobilului sau dimensiunea anvelopei si nevoile dvs. de conducere.

  • Autoturisme
  • 4x4 / suv
  • Utilitare
Loader