Găsiți un distribuitor

Verificarea uzurii benzii de rulare a anvelopei: ce trebuie să faceți dacă anvelopele par uzate

Mulți șoferi apelează la serviciile unui specialist în anvelope pentru a-i ajuta atunci când au probleme cu anvelopele, deoarece este cel mai bun mod de a afla dacă banda de rulare a anvelopei și flancurile sunt în stare bună. Cu toate acestea, șoferii pot verifica personal grosimea benzii de rulare a anvelopei, folosind un indicator pentru grosimea benzii de rulare sau o monedă de douăzeci de pence.

Alternativ, verificarea indicatorilor de uzură a benzii de rulare aflați în jurul circumferinței anvelopei reprezintă o modalitate corectă de verificare a uzurii anvelopelor. Dacă ajung la nivelul benzii de rulare, anvelopa trebuie înlocuită.

Ce este banda de rulare a anvelopei?

Pentru început, probabil că merită să începem prin a explica exact ce este cu adevărat banda de rulare a anvelopei. După ce șoferii înțeleg ce este banda de rulare a anvelopei, ar trebui să poată verifica singuri starea anvelopelor.

În esență, banda de rulare a anvelopei este ansamblul de caneluri aflate la suprafața exterioară a unei anvelope. Aceste caneluri au rolul de a menține o aderență bună la carosabil, de exemplu ajutând la dispersarea apei, pentru a preveni acvaplanarea. Fără ele oprirea la timp ar deveni cu mult mai dificilă. De asemenea, dacă  banda de rulare a anvelopei nu ar fi prezentă pentru a ajuta la tracțiune, ar fi mult mai dificil să porniți de pe loc fără ca roțile să patineze.

Există diferite modele pentru banda de rulare a anvelopelor?

Anvelopele MICHELIN sunt proiectate cu diferite tipuri de bandă de rulare a anvelopei.
Unele sunt proiectate pentru a maximiza aderența pe viraje. Alte anvelope sunt proiectate special pentru a ajuta la maximizarea tracțiunii în condiții de carosabil ud sau acoperit cu zăpadă, prin dislocarea apei.

Benzile de rulare sunt diferite în funcție de destinația anvelopelor (utilizare rutieră, utilizare pe timp de iarnă, în off-road, utilizare mixtă ....). Toate au destinații ușor diferite, dar trebuie reținut că banda de rulare a anvelopei este esențială pentru siguranță și performanțe. 

De ce se uzează banda de rulare a anvelopei?

Desigur, deoarece anvelopele sunt fabricate din compuși de cauciuc, banda de rulare se va uza inevitabil în timp din cauza unei varietăți de factori, cum ar fi tipul vehiculului (vehicule hibride, electrice sau pe benzină), stilul de condus al șoferului, clima, temperatura, rugozitatea suprafeței de deplasare, starea mecanică a vehiculului (unghiul de cădere, geometria roților, echilibrarea roților, suspensia, transmisia…), întreținerea, presiunea în anvelope…

Cele mai recente anvelope MICHELIN sunt proiectate pentru a oferi longevitate excelentă și performanțe ridicate de la primul până la ultimul kilometru (*), pe toată durata de viață a anvelopei. Este ceea ce Michelin numește „Performanță făcută să dureze”!

Dacă uzura anvelopelor atinge un anumit punct, utilizarea acestora nu mai este legală. În Marea Britanie, dacă anvelopele sunt prea uzate nu obțin ITP. Așadar, este important să știți cum să verificați corect banda de rulare rămasă a anvelopelor unui vehicul.

*Următoarele game de anvelope sunt proiectate pentru a oferi un nivel ridicat de longevitate și performanțe durabile în timp: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN Pilot Sport 4 , MICHELIN Alpin 6 and MICHELIN Pilot Alpin 5.

Cum verifici adâncimea profilului unei anvelope?

Verificați uzura benzii de rulare folosind una dintre cele trei metode:

Cu ajutorul indicatorilor de uzură a benzii de rulare

Indicatori de uzură a benzii de rulare sunt zone mici, înălțate, aflate în partea inferioară a canelurilor profilului benzii de rulare. La anvelopele MICHELIN, poziția acestor indicatori este semnalizată de poziția siglei Michelin pe fiecare dintre canelurile principale ale benzii de rulare.

O anvelopă trebuie înlocuită imediat ce se uzează până la nivelul acestor indicatori. Grosimea rămasă a benzii de rulare a anvelopei este de 1,6 mm și corespunde valorii minime legale. Peste de această limită vă puneți în pericol siguranța și încălcați legea.

Dacă se atinge limita la nivelul unui singur indicator de uzură a anvelopei, aceasta este uzată anormal (prea umflată, prea dezumflată, geometrie incorectă a roților). Consultați un specialist!”

Cu ajutorul unui indicator pentru grosimea benzii de rulare

Unul dintre cele mai bune dispozitive care pot fi utilizate este un simplu manometru proiectat special pentru această operație. Indicatoarele pentru grosimea benzii de rulare a anvelopei nu costă foarte mult și pot confirma rapid și cu exactitate grosimea benzii de rulare.

Cu testul monedei de 20 de pence, în Marea Britanie

O altă modalitate de a verifica eficient banda de rulare a anvelopei este utilizarea unei monede de 20 de pence în locul unui indicator special pentru măsurarea grosimii benzii de rulare. Acest lucru este posibil deoarece marginea unei monede de 20 p are dimensiunea potrivită pentru a măsura o adâncime de 1,6 mm. Deci, practic, tot ce trebuie să facă șoferii este să introducă o monedă în canelurile de pe circumferința anvelopelor parțial uzate și să verifice dacă marginea monedei dispare în pofil. Dacă dispare, grosimea benzii de rulare a anvelopei este suficientă. În schimb, dacă marginea se vede din anvelopă, anvelopa parțial uzată nu mai este valabilă și trebuie înlocuită imediat.

Grosimea canelurilor principale ale anvelopei trebuie să fie de cel puțin 1,6 mm pe 3/4 din banda de rulare a anvelopei.

Verificarea uzurii trebuie efectuată întotdeauna în mai multe puncte ale circumferinței și lățimii anvelopei. De asemenea, implică verificarea periodică a acestora, atât la interior, cât și la exterior, de către un specialist în anvelope.

Dacă a fost atinsă limita legală privind uzura benzii de rulare, anvelopa trebuie demontată și înlocuită.
Dacă există o uzură anormală sau o diferență de uzură între două anvelope ale aceleiași punți, trebuie consultat un specialist în anvelope.

Orice perforare, tăietură sau deformare vizibilă trebuie verificată cu atenție. Apelați la specialiști! Un specialist în anvelope vă va spune dacă anvelopa poate fi reparată în cazul în care este deteriorată.

Ca măsură de precauție, chiar dacă starea generală a anvelopei pare bună cu ochiul liber și se încadrează în limita legală din punct de vedere al uzurii, Michelin
recomandă înlocuirea anvelopelor după 10 ani de la data fabricației. Această limită de zece ani se calculează de la data marcajului DOT.