Electric car range

Care sunt factorii care pot afecta autonomia mașinii electrice?

Sfaturi și recomandări anvelope pentru autoturisme, SUV-uri și utilitare

Consumul de energie al bateriei dumneavoastră nu depinde doar de numărul de kilometri parcurși. Există și alți factori care pot afecta autonomia mașinii electrice. Care sunt aceștia și cum pot fi optimizați unii dintre ei? Vă vom vorbi despre aceste lucruri în cele ce urmează.

Cu timpul, capacitatea bateriei dumneavoastră scade 

Bateria vehiculului electric are o autonomie maximă, care variază în funcție de capacitatea sa. Însă nu toată lumea știe că această capacitate scade pe măsură ce trece timpul. Această degradare poate fi mai mult sau mai puțin semnificativă, în funcție de marca și de modelul mașinii. 

Vestea bună este că ea poate fi întârziată, evitând utilizarea zilnică a încărcării rapide sau evitând, atunci când este posibil, expunerea vehiculului la căldură sau la frig pe perioade prea îndelungate. 

Temperatura exterioară afectează autonomia mașinii electrice

Deplasările în condiții de vreme caldă sau rece constituie un factor care afectează autonomia mașinii electrice. De ce? Pentru că menținerea temperaturii optime a bateriei, precum și a temperaturii pentru șofer, consumă energie. 

  • În condiții de vreme rece, se folosește energie pentru a vă încălzi în interiorul mașinii, dar și pentru a preveni defectarea bateriei din cauza temperaturilor scăzute. 
  • Când este cald, aerul condiționat utilizat pentru a vă răcori consumă și el energie. Același lucru este valabil pentru răcirea bateriei, astfel ca aceasta să nu se supraîncălzească. 
Vremea rece afectează autonomia mașinii electrice.

Viteza afectează autonomia vehiculului electric

Cu cât conduceți mai repede, cu atât mai afectată este autonomia mașinii electrice. Acest lucru se datorează așa-numitei „rezistențe la înaintare”, care este mai mult sau mai puțin importantă, în funcție de aerodinamica vehiculului. Rețineți că acest fenomen nu este liniar: consumul accelerează pe măsură ce crește viteza.

Din fericire, s-au înregistrat progrese în ceea ce privește proiectarea vehiculelor electrice, care sunt acum mai aerodinamice și, prin urmare, generează mai puțină rezistență la înaintare. Cu toate acestea, producătorii își optimizează în continuare modelele, pentru a reduce din masivitatea vehiculelor lor.

Rezistența la rulare poate reduce autonomia mașinii electrice

Rezistența la rulare este un element esențial pentru vehiculele electrice. Atunci când anvelopele rulează pe o suprafață, frecarea este o forță de rezistență care, pentru a fi depășită, necesită energie. Cu cât este mai mare rezistența, cu atât mai multă energie necesită și, prin urmare, afectează autonomia mașinii electrice. Acesta este motivul pentru care o anvelopă optimizată pentru a reduce această rezistență poate îmbunătăți autonomia vehiculului electric.

Rezistența la rulare și frânarea regenerativă

Mașinile electrice au particularitatea de a putea recupera energie la frânare, datorită sistemului de frânare regenerativă. Acesta funcționează asemenea dinamului unei biciclete: roțile învârt motorul, iar rotația motorului reîncarcă bateria.

Însă, dacă rezistența la rulare este ridicată, anvelopa absoarbe o parte din această energie, care trebuie să fie transmisă către baterie, pentru a o reîncărca. De aici rezultă importanța anvelopelor cu rezistență la rulare optimizată pentru vehiculele electrice.

Alegeți anvelopele care sporesc autonomia mașinii electrice

michelin e primacy g1 0590 compositing jante v1 20201021 nj

Datorită numeroșilor ani de inovare, toate gamele noastre de anvelope sunt adecvate pentru vehiculele electrice, având o rezistență la rulare optimizată. Ar trebui să alegeți gama în funcție de scopul dumneavoastră.
Dacă doriți să prioritizați autonomia mașinii electrice, avem anvelope special proiectate, eficiente din punct de vedere energetic, care sunt adaptate în mod deosebit de eficace pentru acest scop: MICHELIN e.Primacy (care este o anvelopă de vară) și MICHELIN Pilot Sport EV
 

În cazul în care căutați o anvelopă pentru orice tip de vreme, MICHELIN CrossClimate 2 este cea mai potrivită. 

MICHELIN e.Primacy este o anvelopă eficientă din punct de vedere energetic, care extinde autonomia mașinii electrice 

Anvelope care reduc și impactul ecologic

La un vehicul electric, abraziunea (emisia de particule care are legătură cu frecarea anvelopelor pe șosea) este mai mare decât în cazul unui vehicul cu motor pe combustie, pentru că este mai greu.

Prin urmare, alegerea anvelopelor potrivite pentru un vehicul electric este extrem de importantă pentru mediul înconjurător. Pe lângă faptul că sunt optimizate pentru rezistența la rulare și, prin urmare, mențin autonomia mașinii electrice, anvelopele MICHELIN sunt optimizate pentru a reduce abraziunea.

Conform studiului realizat de ADAC în martie 2022(1), care compară abraziunea a aproape o sută de anvelope, MICHELIN a obținut cel mai bun loc în ceea ce privește acest aspect de mediu, cu o emisie de particule cu 28% mai mică decât mărcile concurente(2) oferind, în același timp, o performanță solidă.

Presiunea corectă îmbunătățește autonomia mașinii electrice

Dacă alegerea anvelopelor potrivite poate să aibă un impact pozitiv asupra duratei de viață a bateriei și asupra mediului înconjurător, este necesar să se mențină și presiunea corectă a anvelopelor. Într-adevăr, acest lucru determină performanța pentru care au fost proiectate și, prin urmare, vă ajută să extindeți autonomia mașinii electrice.

Această presiune recomandată (indicată pe ușa șoferului și, uneori, pe capacul rezervorului de combustibil) permite o rezistență la rulare optimizată, reducerea abraziunii, siguranță sporită și, de asemenea, va face ca anvelopa dumneavoastră să dureze mai mult.

Stilul dumneavoastră de condus poate afecta autonomia vehiculului electric

Stilul de condus este un alt factor care poate afecta consumul de energie, chiar mai mult în cazul unui vehicul electric decât la un vehicul cu motor pe combustie. De exemplu, condusul sportiv consumă mai multă energie.

Gândiți-vă să anticipați frânarea și să folosiți frânarea regenerativă cât mai mult, în locul frânelor, pentru a stoca maximul de energie posibilă în baterie și pentru a extinde autonomia mașinii electrice.

Condusul sportiv consumă mai mult energie și, prin urmare, reduce autonomia mașinii electrice

Suprafața

Suprafața pe care vă deplasați poate să afecteze și ea autonomia vehiculului electric. Evident, condusul la munte va avea un impact mai puternic asupra bateriei decât condusul pe un drum plan și drept.

Pe autostradă, se recomandă să nu conduceți prea repede, deoarece viteza, așa cum am explicat mai sus, din cauza rezistenței la înaintare, accelerează consumul bateriei. Viteza și distanța pe care vă deplasați trebuie să fie adaptate în funcție de distanța pe care o aveți de parcurs până la următorul punct de încărcare.

AVIZE JURIDICE

(1) Abraziunea anvelopei: uzura și impactul asupra mediului / ADAC e.V. | 81360 München / Decembrie 2021

(2) Calcul intern realizat în baza studiului ADAC din 2021, actualizat în martie 2022. Pentru toate gamele testate, anvelopele MICHELIN înregistrează o pierdere de 95 g/1000 km, comparativ cu media de 122,3 g/1000 km pentru concurenții premium testați, respectiv cu 28% mai puțin.

 

Folosiți un browser web care nu este acceptat
Folosiți un browser care nu este acceptat de acest site, ceea ce înseamnă că este posibil ca unele funcții să nu se comporte corespunzător. Astfel, este posibil să apară comportamente ciudate când navigați. Utilizați sau actualizați/instalați unul din următoarele browsere pentru beneficia pe deplin de acest site web