Sfaturi și recomandări anvelope pentru autoturisme, SUV-uri și utilitare
Aflați cum să păstrați controlul vehiculului atunci când conduceți pe vreme rea cu sfaturile noastre despre șofatul pe zăpadă și șofatul pe gheață. Acest ghid practic vă va vorbi despre accesoriile vehiculelor recomandate pentru iarnă și cum să vă pregătiți anvelopele pentru șofatul pe zăpadă.
Sfatul 1: pregătiți-vă întotdeauna vehiculul, în special anvelopele!
Înainte de a pleca, întotdeauna dezghețați și curățați parbrizul pentru a vă asigura că aveți o vizibilitate bună a drumului.
Când temperatura începe să scadă sub 7°C, recomandăm utilizarea anvelopelor marcate cu simbolul 3PMSF. Puteți folosi anvelope de iarnă (denumite uneori și anvelope de zăpadă) din gama MICHELIN Alpin, sau anvelope pentru toate anotimpurile din gama MICHELIN CrossClimate.
Dacă la sosirea într-o zonă muntoasă trebuie să montați lanțuri, trageți pe dreapta într-un loc sigur și montați-le într-unul din refugiile de montare a lanțurile semnalizate, amenajate la poalele munților.
Sfatul 2: reglați presiunea anvelopelor
Când temperatura scade, la fel și presiunea anvelopelor dumneavoastră. Astfel, în timpul iernii, trebuie să vă reglați presiunea anvelopelor deoarece anvelopele umflate corespunzător sunt mai sigure și asigură un consum mai economic.
Sfatul 3: Modul de a conduce pe zăpadă
Condusul pe zăpadă poate fi stresant pentru șoferii care nu sunt obișnuiți cu acesta. Trebuie să păstrați controlul vehiculului, să fiți concentrat la drum în permanență și țineți volanul cu ambele mâini.
Bryan Bouffier, un pilot de curse francez și câștigător al ediției centenare a raliului Monte Carlo din 2011, spune: „Pe drumurile acoperite cu zăpadă, cel mai important lucru este să rămâi calm, să frânezi și să accelerezi ușor, să privești în depărtare, să mărești distanța de oprire, și - deși ar trebui să fie de la sine înțeles - să reduci viteza“.
Nu folosi modul de croazieră, deoarece nu este conceput pentru conducere pe un teren alunecos și te-ar face să pierzi controlul asupra autovehiculului.
Sfatul 4: Învățați tehnicile de frânare corespunzătoare șofatului pe zăpadă
Începeți prin reducerea vitezei și creșterea distanțelor de oprire. Rețineți că distanța de frânare este de patru ori mai lungă pe zăpadă, astfel păstrați distanța față de mașina din față - atât în rampă cât și în pantă.
Este important să verificați capacitatea de frânare imediat ce observați o schimbare în condițiile de drum (fie că este uscat, ud, acoperit cu zăpadă sau gheață). Pentru a face acest lucru, așteptați până când nu există alte vehicule în apropiere și conduceți încet. Conduceți în linie dreaptă și începeți să frânați treptat. În cazul în care vehiculul se chinuie să încetinească, aceasta se datorează faptului că drumul este alunecos. Continuați cu mai multă prudență și încetiniți.
Bryan Bouffier, un pilot de curse francez și câștigător al ediției centenare a raliului Monte Carlo din 2011, spune: ”La frânare, regula de aur este: fără mișcări bruște”.
Politica de cookies
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Winter driving tips - Keeping control while braking
Sfatul 5: Păstrarea controlului atunci când conduceți în curbe
Politica de cookies
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Winter driving tips - Keeping control in bends
Tracțiune integrală
- Eliberați pedala de accelerație și frânați ușor, apropiindu-vă de fiecare curbă ca și cum ar fi mult mai strânsă decât pare, astfel încât anvelopele să aibă o șansă mai bună să își păstreze aderența atunci când virați.
- La ieșirea din curbă reducerea turațiilor va facilita tracțiunea.
Tracțiune pe spate
- Atunci când partea din spate a vehiculului patinează și iese de pe direcție, trebuie să utilizați ușor atât pedala de accelerație cât și frâna, continuând să priviți în direcția în care doriți să mergeți și cotind în această direcție.
Sfatul 6: Cum gestionați pornirea în rampă când conduceți pe zăpadă
Pe drumurile cu zăpadă, este important să accelerați ușor, eliberând ambreiajul pentru a preveni deraparea roților din față.
Vehicule 4x4
Vehiculele cu tracțiune integrală au tracțiune mai eficientă. În 90% din cazuri, aceste vehicule pot face față dealurilor chiar și cu anvelope de vară. Dar puteți întâlni probleme atunci când conduceți în pantă, deoarece greutatea vehiculului este în partea din față. Astfel, cel mai bine este să folosiți anvelope de iarnă pentru condusul pe zăpadă, chiar și cu un 4x4.
Politica de cookies
Pentru a urmări acest video, va trebui să accepți câteva cookie-uri de la platforma Youtube. Trebuie doar să dai clic pe butonul de mai jos pentru a deschide modulul de cookie.
Winter driving tips - Starting on a slope
Sfatul 7: Condusul pe zăpadă - Diferența dintre vehiculele manuale și automate
Condusul pe zăpadă trebuie abordat în moduri diferite, în funcție de faptul dacă conduceți un vehicul manual sau automat. Cu unul manual, folosiți o treaptă superioară pentru a evita pierderea tracțiunii. Unele automate au un mod de zăpadă, o funcție foarte utilă. Poate fi de dorit să dezactivați ESP și de asemenea să opriți controlul vitezei.
Ce trebuie să rețin când conduc iarna?
Mai jos este o recapitulare a principalelor noastre sfaturi pentru conducerea în condiții de siguranță pe timp de iarnă:
- Pregătiți vehiculul curățând zăpada și gheața de pe parbriz;
- Dotați vehiculul cu anvelope de zăpadă;
- Reduceți viteza;
- Frânați încet și treptat;
- Respectați distanțele de oprire sigure;
- Păstrați controlul în curbe;
- Învățați să efectuați porniri în rampă
Alte articole care ar putea să vă placă
Alte articole care ar putea să vă placă
Găseşte anvelopa potrivită
Te rugăm să introduci vehiculul sau dimensiunea anvelopei
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo
Scopul acestui articol este de a oferi îndrumări privind selecția anvelopelor și de a oferi cititorilor informații relevante și precise bazate pe știință, tehnologie, rezultatele testelor și experiența Michelin. Dacă vom conștientiza că informațiile sunt incorecte sau inexacte în articol, vom încerca să le corectăm. Cu toate acestea, Michelin își declină orice responsabilitate sau responsabilitate în ceea ce privește informațiile conținute în articole, care, fără excepție, sunt de natură generală, nu sunt neapărat complete, exacte sau actualizate și nu pot fi considerate sfaturi legale sau profesionale.