road hp

Banda de rulare pare fragilă

Simptom: Uzură pe ambele margini

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Diagnostic: Presiune redusă
  • Reduce durata de viață a benzii de rulare prin uzură crescută a acesteia pe marginile exterioare ale anvelopei (sau pe umerii acesteia) 
  • Generează căldură excesivă, ceea ce reduce durabilitatea anvelopelor și poate duce la  fisurarea acesteia
  • Reduce economia combustibilului printr-o rezistență crescută la rulare.

Soluție:

Introduceți aer în anvelopă până ajunge la presiunea corespunzătoare (conform aparatului de măsurare a presiunii anvelopelor).

Pentru a afla presiunea de aer corespunzătoare, consultați manual vehiculului sau găsiți recomandările pe abțibildul de pe ușa șoferului.

 

Simptom: Uzură în centru și uzură excesivă

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Diagnostic: Presiune prea mare
  • Centrul benzii de rulare suportă cea mai mare parte din sarcină și se uzează mai repede decât marginile exterioare.
  • Pentru a preveni acest lucru, verificați întotdeauna anvelopele când sunt reci, înainte de a conduce sau cel puțin la trei ore după.
     
Soluție:

Scoateți aer din anvelopă, folosind un aparat de măsurare a presiunii din anvelope, până ce presiunea aerului se potrivește cu valoarea recomandată de producătorul mașinii dumneavoastră.

Pentru a afla presiunea de aer corespunzătoare, consultați manual vehiculului sau găsiți recomandările pe abțibildul de pe ușă.

Simptom: Uzură neuniformă

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

Diagnostic 1: Alinierea defectuoasă

Uzura neuniformă la anvelopa din spate sau din față înseamnă că este necesară efectuarea geometriei.

Soluție:

Multe vehicule sunt echipate cu suspensii pentru roțile din spate care pot fi ajustate prin geometrie. Dacă se aplică, mașina dumneavoastră ar putea avea nevoie de geometrie „față-spate” sau geometrie „patru roți”, în funcție de simptomele pe care le manifestați. Mergeți la dealerul anvelopelor dumneavoastră pentru o inspecție.
Mai multe informații despre geometrie

 

Diagnostic 2: Problemă cu presiune prea mare
  • Centrul benzii de rulare suportă cea mai mare parte din sarcină și se uzează mai repede decât marginile exterioare.
  • Pentru a preveni acest lucru, verificați întotdeauna anvelopele când sunt reci, înainte de a conduce sau cel puțin la trei ore după.

 

Soluție:

Scoateți aer din anvelopă, folosind un aparat de măsurare a presiunii din anvelope, până ce presiunea aerului se potrivește cu valoarea recomandată de producătorul mașinii. Pentru a afla presiunea corespunzătoare, consultați manual vehiculului sau găsiți recomandările pe abțibildul de pe ușa șoferului.

 

Simptom: Crestată

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Diagnostic 1: Geometrie defectuoasă

Uzura neuniformă la anvelopa din spate sau din față înseamnă că aveți nevoie de geometrie.

Soluție:

Multe vehicule astăzi sunt echipate cu suspensii pentru roțile din spate care pot fi ajustate pentru aliniere. Dacă se aplică, mașina dumneavoastră ar putea avea nevoie de geometrie „față-spate” sau geometrie „patru roți”, în funcție de sistemele pe care le experimentați. Mergeți la dealerul anvelopelor dumneavoastră pentru o inspecție.
Mai multe informații despre geometrie 

Diagnostic 2: Problemă cu presiune prea mare

Centrul benzii de rulare suportă cea mai mare parte din sarcină și se uzează mai repede decât marginile exterioare.
Pentru a preveni acest lucru, verificați întotdeauna anvelopele când sunt reci, înainte de a conduce sau cel puțin la trei ore după.
 

Soluție:

Scoateți aer din anvelopă, folosind un aparat de măsurare a presiunii din anvelope, până ce presiunea aerului se potrivește cu valoarea recomandată de producătorul mașinii dumneavoastră. Pentru a afla presiunea de aer corespunzătoare, consultați manual vehiculului sau găsiți recomandările pe abțibildul de pe ușa șoferului.
Majoritatea penelor sau tăieturilor până la 6 mm limitate la banda de rulare pot fi reparate de o persoană calificată în anvelope folosind proceduri aprobate în industrie.
O reparare direct pe roată nu este sigură și este periculoasă deoarece după o pană trebuie cercetat interiorul unei anvelope.

 

Simptom: Margini zimțate și margini franjurate

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Diagnostic: Geometrie incorectă

Dacă geometria unei mașini este incorectă, marginile benzii de rulare au un aspect zimțat sau franjurat. Acest lucru este cauzat de o frecare neregulată de carosabil.

Soluție

Mașina dumneavoastră probabil are nevoie de o corectare a geometriei interior-exterior. Vă recomandăm să mergeți la persoana calificată care se ocupă de anvelopele dumneavoastră pentru o inspecție.

Simptom: Deteriorare

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Diagnostic: Deteriorare a anvelopei care necesită reparații
  • Majoritatea penelor provocate de găuri de cuie sau tăieturi până la 1/4” doar pe suprafața benzii de rulare pot fi reparate de o persoană calificată folosind proceduri aprobate în industrie.
  • O reparare direct pe roată nu este sigură și este periculoasă, deoarece după o pană trebuie cercetat interiorul unei anvelope.

 

Soluție
  • Repararea corespunzătoare a unei anvelope cu structură radială (majoritatea anvelopelor) include punerea unui petic de cauciuc pe căptușeala interioară a unei anvelope și o umplutură de cauciuc în gaură.
  • Nu încercați să reparați anvelope cu pene mai mari de 6mm ale benzii de rulare sau cu flancul deteriorat. De asemenea, nu reparați anvelope care sunt uzate mai mult de 1.6 mm adâncime a benzii de rulare.
  • Înlocuiți anvelopa deteriorată cu o anvelopă de rezervă - dar mai întâi aveți grijă să verificați flancul anvelopei de rezervă pentru a avea presiunea corespunzătoare, viteza și limitările privind distanța parcursă. Duceți mașina la o persoană calificată privind anvelopele pentru o inspecție.

Simptom: Bara peste banda de rulare

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Diagnostic: Anvelopă uzată
  • Toate anvelopele au un indicator la 1.6 mm din banda de rulare rămasă.
  • Când banda de rulare ajunge la 1.6 mm sau când puteți vedea indicatorul de uzură pe orice parte a anvelopei, anvelopa este uzată și trebui înlocuită.

 

Soluție:

Duceți mașina la o persoană calificată pentru o inspecție și solicitați unui profesionist măsurarea benzii de rulare rămasă cu un aparat special conceput pentru acest lucru.

Aveți nevoie de ajutor suplimentar?